JAA

Bethesda Softworks tuo 27. lokakuuta markkinoille odotetun ensimmäisen persoonan räiskintäpelin, Wolfenstein 2: The New Colossus:n.

Pelin markkinointi on ollut varsin aktiivista ja paikoitellen aggressiivistakin. Viikonloppuna twiitattu mainoslause “Make America Nazi-Free Again” sai kuitenkin amerikkalaiset tosikot kihisemään raivosta.

Pelin markkinointia syytettiin rasistiseksi ja vanhanaikaiseksi. Peliä myös kritisoitiin tahdittomuudesta.

– Wolfenstein-pelejä on tehty nyt 36 vuotta. Viholliset ovat olleet jokaisessa pelissä natseja. Niin tälläkin kertaa. Se on pelin teema, Pete Hines Bethesdalta puolustelee.

Hines kertoo myös tiedostavansa vaikeat ajat maailmassa ja varsinkin nyt myös Yhdysvalloissa Las Vegasin joukkoampumisen vuoksi, mutta painottaa, että kyseessä on yli 30-vuotiaan viihdetuotteen markkinointi, eikä kannanotto politiikkaan.

Wolfenstein 2 -nimestään huolimatta tuleva peli on jo sarjan yhdestoista osa.