Ensi vuonna virallisesti julkaistava 171 on avoimen maailman toimintaseikkailupeli, joka on early access -vaiheessa Steamissa. Sitä kutsutaan ”Brasilian Grand Theft Autoksi”, eikä syyttä.
Pelin kehittäjät kuvaavat 171:stä seuraavasti: ”171 on suuri kaupunki, joka on saanut inspiraationsa Brasilian maisemista. Jokainen yksityiskohta ja elementti peliympäristössä on suunniteltu tuomaan brasilialaiselle pelaajalle tuttuuden tunnetta. Kaupunki herää henkiin jalankulkijoiden ja autojen ansiosta, jotka kävelevät kartan ympärillä ja ovat vuorovaikutuksessa toistensa ja pelimaailman kanssa.”
Peli sijoittuu fiktiiviseen Sumaritiin, joka perustuu Sumarén kaupunkiin São Paulon sisäosissa. Pelaaja ohjaa päähenkilöä Nicolau Souzaa, hyväntahtoista nuorta miestä, joka pelin lopullisessa versiossa saa tehtäväkseen selviytyä myrskyisistä tilanteista sekä arkielämässään että perheessään. Avoimen maailman ansiosta pelaaja voi liikkua jalan tai ajoneuvoilla.
Idea pelin kehittämisestä syntyi vuonna 2010, kun brasilialaiset modifikaatiot Grand Theft Auto: San Andreas -pelin kaltaisiin peleihin tulivat tunnetuiksi.
Kehitys oli hidasta ensimmäisinä vuosina, koska tiimi koostui alle kymmenen henkilön ryhmästä, joka työskenteli projektin parissa epäyhtenäisesti. Tuotanto aloitettiin uudelleen vuonna 2015. Pelimoottorina toimii Unreal Engine 4.
171 esiteltiin virallisesti internetissä samana vuonna, ja se herätti suuria odotuksia eri brasilialaisissa tiedotusvälineissä, ja sitä kutsutaan kansan keskuudessa ”Brasilian Grand Theft Autoksi” – sen inspiraation ja samankaltaisuuden vuoksi tämän sarjan pelien kanssa.
Tammikuussa 2019 Betagames Group keräsi Catarsen kautta yli 68 000 reaista lahjoituksina. Toukokuussa 2020 Catarse-sivustolla järjestetyssä toisessa kampanjassa tiimi keräsi yli 195 000 reaista.
25. maaliskuuta 2020 julkaistiin esi-alpha-versio tukijoille, ja 17. marraskuuta 2022 alkaen alpha-versio tuli saataville Steamiin early accessin kautta. Näet yllä olevalta videolta, miltä keskeneräinen peli tähän mennessä näyttää.
Pelin täydellinen ja lopullinen julkaisu on alun perin suunniteltu tapahtuvaksi vuonna 2024.