Activision on tällä hetkellä suunnitellut Call of Duty -pelejä useaksi vuodeksi.
Näin sanoo Activisionin pääjohtaja Rob Kostich, joka puhui GamesBeatin haastattelussa Call of Dutyn 20 ensimmäisestä vuodesta ja siitä, mihin sarja saattaa mennä tulevaisuudessa.
Call of Duty on saanut uuden osan joka vuosi viimeisten kahden vuosikymmenen ajan.
Vaikka Call of Duty keskittyi aluksi toiseen maailmansotaan, se pääsi kunnolla vauhtiin Modern Warfare -alasarjan pelin myötä. Suositut Black Ops -pelit ovat keskittyneet kylmän sodan aikakauteen sekä lähitulevaisuuden ympäristöihin, kun taas Infinite Warfare sijoittui kaukaiseen tulevaisuuteen.
Kostichin mukaan Activision on ottanut oppia jokaisesta sarjan pelistä, ja nykyaikaan tai lähitulevaisuuteen sijoittuvat pelit ovat yleensä osuneet kohdalleen.
– Olemme jatkuvasti suunnitteluvaiheessa, pitkän aikavälin suunnitteluvaiheessa. Juuri nyt meillä on suunniteltuna pelejä aina vuoteen 2027 asti niiden asioiden osalta, joiden parissa työskentelemme, hän sanoi.
– Olemme oppineet. Mielestäni olemme tehneet paljon pelejä tulevaisuudessa. Menimme siellä luultavasti niin pitkälle kuin vain pystyimme. Teimme joitakin pelejä menneisyydessä. Ajan myötä alkaa nähdä, mikä on se makea piste ja mikä todella resonoi yhteisön kanssa. Näkee, että esimerkiksi Modern Warfare- ja Black Ops -pelisarjat ovat todella suosittuja. Muutamat muutkin pelit ovat menestyneet todella hyvin, kuten Sledgehammerin vuonna 2017 julkaisema alkuperäinen World War II -peli, joka menestyi myös todella hyvin.
Kostichin mukaan kyse on oikeasta tasapainosta.
– Kyse on tasapainosta, ja uskon, että tärkeintä on se, että meistä tuntuu, että meidän on itse asiassa tarjottava hyviä, eriytyneitä kokemuksia, hyviä asioita, joiden avulla ihmiset pääsevät sisään ja tuntevat, että he kokevat uudenlaista hauskanpitoa.
Kostich sanoi, että tietyllä ajanjaksolla käytettävissä olevat aseet ovat avainasemassa määriteltäessä, onko kyseessä elinkelpoinen ympäristö.
– Haasteena on se, että kun siirrytään toiseen maailmansotaan tai jopa varhaisempaan aikaan, joustavuus on vähäisempää, kun yritetään säilyttää jokseenkin realistinen sävy, joka on tärkeää Call of Dutylle. Fanit muuten määrittelevät hyvin vahvasti, mitä Call of Duty on ja mitä se ei ole.
Salaiset asiat antavat enemmän pelivaraa.
– Black Ops -alue on erittäin mielenkiintoinen, koska Black Opsissa on kyse salaisista asioista, joista kukaan ei tiedä. Black Opsissa on paljon sovellettua luovuutta, mikä on aina todella hauskaa kehittäjienkin kannalta, Kostich summaa.
Kaikki Activisionin ydinstudiot osallistuvat Call of Duty -pelien kehittämiseen, ja Kostichin mukaan sarjan parissa työskentelee tällä hetkellä noin 3 000 kehittäjää.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.