Activision näyttää mittaavan kiinnostusta uusiin Guitar Hero-, Call of Duty– ja Crash Bandicoot -peleihin käyttämällä tekoälyn luomia mainoksia kuvitteellisista peleistä.
Mainokset, kuten Guitar Hero Mobile, Call of Duty: Zombie Defender ja Crash Bandicoot Brawl, ovat ilmestyneet yhtiön sosiaalisen median kanaviin, kuten Facebookiin ja Instagramiin.
Mainokset vaikuttivat ensin uusilta pelijulkaisuilta, mutta tekoälyn luoma mainosmateriaali herätti nopeasti epäilyksiä. Osa mainoksista sisälsi linkkejä tekaistuihin sovelluskauppoihin, joissa latausyrityksen yhteydessä kerrottiin, ettei kyseessä ole oikea peli. Sen sijaan käyttäjiä pyydettiin vastaamaan kyselyyn mahdollisten tulevien pelien kehittämiseksi.
Activision on vahvistanut käyttävänsä tekoälytyökaluja joidenkin Call of Duty -pelin sisältöjen kehittämisessä.
GDC:n tammikuussa julkaistun kyselyn mukaan 52 % pelikehittäjistä käyttää generatiivista tekoälyä työssään.