Criterion Games on siirtynyt Electronic Artsin sisällä työskentelemään Battlefield-sarjan parissa.
EA uudelleenjärjesteli studionsa kahdeksi organisaatioksi tänä kesänä, ja Criterion on siirtynyt EA Sportsista EA Entertainmentiin.
Se jatkaa myös Need for Speed -sarjan parissa työskentelyä Respawnin perustajan Vince Zampellan mukaan, joka johtaa nyt EA:n studioita, jotka vastaavat Apex Legendsistä, Star Wars– ja Battlefield-peleistä.
– Kuten olemme sanoneet aiemminkin, olemme täysin mukana Battlefieldissä, hän sanoi blogikirjoituksessaan.
– Tänään Criterion on lisätty maailmanluokan Battlefield-studioihimme, jotka ovat omistautuneet sarjan uuden aikakauden aloittamiseen.
Suurin osa tiimistä työskentelee yhdessä DICE:n, Ripple Effectin ja Ridgelinen kanssa, joita johtaa Byron Beede.
– Criterionin kokemuksella Battlefieldistä, teknologiastamme ja mukaansatempaavien kokemusten rakentamisesta on välitön positiivinen vaikutus, kun jatkamme Battlefield 2042:n parissa työskentelyä ja kun jatkamme yhdistetyn Battlefield-universumin esituotantoa.”
EA ilmoitti helmikuussa 2020, että se oli luovuttanut Need for Speedin kehitystehtävät takaisin Criterionille suunnitellessaan Ghost Gamesin uudelleenjärjestelyä, joka teki kilpa-autopelisarjan neljä viimeistä osaa.
Criterion tunnetaan parhaiten Burnout-sarjasta, ja se oli kehittänyt myös kaksi aiempaa Need for Speed -peliä; Hot Pursuitin vuodelta 2010 ja Most Wantedin vuodelta 2012.
Criterion osallistui myös vuoden 2013 Need for Speed Rivals -pelin kehittämiseen ja myöhemmin DICE:n Star Wars Battlefront II:een ja Battlefield V:een.
Sen viimeisin peli oli joulukuussa 2022 julkaistu Need for Speed Unbound, joka viivästyi sen jälkeen, kun Criterion siirtyi Battlefield 2042:n tukitehtäviin.