Battlefield 6:n kehitystiimin mukaan pelin optimointi Xbox Series S -konsolille teki koko pelistä vakaamman.
Pelin tekninen johtaja Christian Buhl kertoi, että aluksi pelin tasot kaatuivat usein Series S:llä konsolin rajallisen muistin vuoksi. Kehitystiimi keskittyi muistin käytön optimointiin, mikä paransi vakautta sekä Series S:llä että koko pelissä. Nyt Battlefield 6 toimii sujuvasti 60 fps -tasolla myös Series S:llä ja kaikilla muillakin alustoilla.
– Suurin haaste meille oli konsolin rajallisen muistin käsittely. Xbox Series S:llä on vähemmän muistia kuin edes keskitasoisessa PC:ssä. Jossain vaiheessa, ehkä noin 6–12 kuukautta sitten, huomasimme, että monet tasoistamme kaatuivat Series S:llä, kertoi tekninen johtaja Christian Buhl.
– Teimme valtavasti testejä ja keräsimme dataa. Kun aloimme ajaa kaikki tasot testien läpi ja näimme, missä ongelmat olivat, pystyimme kuukaudessa tai kahdessa ratkaisemaan kaikki Series S:n muistiongelmat, Buhl jatkoi.
EA on julkaissut tietoja pelin kartoista, pelitiloista ja haasteista, joiden suorittamisesta voi saada palkintoja. Battlefield 6 julkaistaan 10. lokakuuta 2025.