Battlefield– ja Star Wars: Battlefront -brändeistä huolehtinut DICE:n suunnittelupäällikkö Fawzi Mesmar on jättänyt yrityksen Battlefield 2042:n julkaisun myötä.
Hänen lähdöstään ilmoitettiin henkilökunnalle tällä viikolla lähetetyssä sähköpostissa, jonka VGC näki ja jossa hän paljasti aikovansa lähteä jonkin aikaa, kun studion uusin räiskintäpeli oli julkaistu.
Entinen King-studion johtaja oli toiminut Dice:n suunnittelupäällikkönä vuodesta 2019. Roolissaan hän johti yli 80 luovan johtajan, pelisuunnittelijan ja muun suunnittelijan suunnittelutiimiä sellaisissa projekteissa kuin Battlefield 2042, Star Wars Battlefront II ja Battlefield V.
– Oli ehdoton ilo palvella galaksin parhaissa suunnittelutiimeissä. Minulle on tehty tarjous, josta en voinut kieltäytyä toisessa yrityksessä, joka on ollut odottamassa minua, kunnes olemme saaneet Battlefield 2042:n valmiiksi, hän kirjoitti henkilökunnalle lähettämässään sähköpostissa.
Mesmarin viimeinen päivä Dice:lla on 26. marraskuuta. Hänen sähköpostinsa mukaan hänen seuraava tehtävänsä on myös Tukholmassa.
Mesmarin lähtö ei vaikuta Dice:n suunnitelmiin parantaa Battlefield 2042:ta julkaisun jälkeisten päivitysten avulla.
Battlefield 2042 julkaistiin viime viikolla fanien kriittiseen vastaanotoon. Pelillä on tällä hetkellä vuoden huonoin käyttäjäpistemäärä Steamissä yli 26 000 ”enimmäkseen negatiivisen” arvostelun ansiosta.
Arvostelujen mukaan pelaajakunta on turhautunut sellaisiin ongelmiin kuin tulostaulukon puuttuminen, tyhjät kartat ja pelin sisäisten ajoneuvojen ongelmat.