Call of Duty: Black Ops 7:n lanseerausmyynti Euroopassa on pudonnut yli 60 % verrattuna edeltävään osaan, kertoo GSD:n data The Game Businessin mukaan.
Avausviikon myynti oli 63 % Battlefield 6:n alkuviikon lukemia alhaisempi. Myynti on myös yli puolet pienempi kuin viimevuotisessa Call of Duty: Black Ops 6:ssa.
GSD:n tiedot kattavat fyysiset ja digitaaliset kaupat, mutta eivät sisällä latauksia tilauspalveluiden kautta. Koska Black Ops 7 on saatavilla Xbox Game Pass -palvelussa – Battlefield 6 taas ei ole – todellisten pelaajamäärien uskotaan olevan paljon isommat.
Pelin lanseeraus osui kovaan kilpailuun: sen rinnalla markkinoilla ovat esimerkiksi Electronic Artsin Battlefield 6 ja Nexonin Arc Raiders. Black Ops 7 on saanut kriitikoilta keskinkertaisia arvioita ja käyttäjäarvioissa yleisesti negatiivista palautetta.
Normaalisti julkaisijan tiedotteissa nähdään myyntijuhlintaa, mutta Activisionin kommentit olivat vaatimattomat ja tyytyivät kommentoimaan myyntejä vain “great response” -ilmaisulla.
Vuonna 2023 Microsoft osti Activision Blizzardin 69 mrd. USD:lla (noin 63 mrd. €), ja yhtiö korostaa silti Black Opsin suosiota.
Respawn.fi:n arvostelussa peliä tuomittiin nopeasti kyhätyksi ja täysin erilaiseksi Call of Duty -tarinakokemukseksi, joka ei tällä kertaa onnistunut säilyttämään sarjan tunnelmaa, vaan meni täysin odottamattomaan suuntaan.




