Build a Rocket Boy -pelitalo on esitellyt ensimmäistä kertaa julkisesti Everywhere-pelin pelattavuutta.
Pelin Community Corner -streamin osana Everywheren virallisella Twitch-kanavalla pelin yhteisötiimin lisäksi pelin apulaisjohtaja Adam Whiting ja QA-analyytikko Nadia Tolmay esittelivät peliä toiminnassa.
Samalla kerrottiin, että pelin ensimmäinen suljettu alfa järjestetään 5. joulukuuta.
Kohtauksessa pelaaja soluttautuu vedenkäsittelylaitokseen, tappaa vihollisia ja suorittaa erilaisia tehtäviä, kuten veden tyhjentämistä, putkien yhdistämistä ja pakenemista autolla.
Striimin aikana kerrottiin, että vaiheen on luonut yksi henkilö ja että kaikki vaiheen esineet ovat myös käsityönä tehtyjä.
Arvioitiin, että sen kokoinen näyttämö voidaan karkeasti ottaen suunnitella muutamassa tunnissa ja että sen täydellinen luominen voi kestää noin 10 päivää.
Miten tämä liittyy Grand Theft Autoon?
Everywhere on entisen Grand Theft Auto -tuottajan Leslie Benziesin johtaman uuden Edinburghin studion Build a Rocket Boyn ensimmäinen peli.
Pelissä pelaajat voivat rakentaa ja jakaa omia luomuksiaan, ja se toimii myös alustana muille projekteille.
Ensimmäinen näistä on MindsEye, realistinen AAA-toimintapeli, joka muistuttaa nykyaikaisia Grand Theft Auto -pelejä.
– Uskomme tulevaisuuteen, jossa pelien luominen annetaan pelaajien käsiin. Everywhere-ohjelmalla haluamme antaa kenelle tahansa mahdollisuuden innovoida, ottaa riskejä ja rakentaa omia maailmojaan, jotka ovat puhtaasti mielikuvituksen muovaamia, Benzies sanoi lausunnossaan syyskuussa.
– Tarjoamme työkalut, inspiraation ja infrastruktuurin, ja odotamme innolla, miten yhteisömme edistää seuraavan sukupolven kehittäjiä, jotka auttavat kasvattamaan Everywhere-tarinaa.