Gladiator II -elokuvan markkinointikampanja on käynnistynyt näyttävästi uusilla tuotteilla ja yhteistyökuvioilla.
Yksi kampanjan erikoisuuksista on elokuvan virallinen ”AR-ena Popcorn Bucket”, joka on Rooman Colosseumin muotoinen popcorn-astia. Astiassa oleva QR-koodi avaa lisätyn todellisuuden gladiaattoritaistelun, kun popcorn on syöty ja koodi skannattu. Astia on saatavilla vain Cinemark-elokuvateattereissa.
Finish the popcorn, scan the code, and let the games begin. Experience your own augmented reality gladiator battle with the #GladiatorII Popcorn AR-ENA Bucket. Get yours at @Cinemark opening weekend and get tickets today. pic.twitter.com/qINBIfJhg2
— Gladiator Movie (@GladiatorMovie) October 22, 2024
Lisäksi Pepsi on julkaissut ”Roman Empire” -mainoksen, jossa esiintyvät Megan Thee Stallion ja NFL-tähdet Josh Allen, Derrick Henry, Justin Jefferson ja Travis Kelce. Mainos on osa NFL-kauden avaukseen liittyvää ”Make Your Gameday Epic” -kampanjaa.
Myös rajoitettu erä Pepsin AR-ominaisuuksilla varustettuja ”Talking Cans” -tölkkejä tulee myyntiin marraskuun alussa. Tölkkien ostajat voivat osallistua kilpailuun, jossa palkintona on 10 miljoonan euron arvoinen elokuvalippupalkinto Gladiator II -elokuvaan.