Mainos
Google on Business Insiderin mukaan brändäämässä uusiksi Google Stadia -suoratoistopalvelun.

Pelien suoratoistoon parhaimmalla mahollisella graafisella laadulla tähtäävä palvelu on muuttumassa alustavien tietojen mukaan nimeltään Google Stream -palveluksi.

Google on neuvotellut yhteistyötä Pelotonin, Capcomin ja Bungien kanssa. Tavoitteena on laajentaa suoratoiston kenttää peleistä muillekin formaateille.

Mainos

Googlen kerrotaan yrittävän ”pelastaa” teknologiaansa, jonka avulla pelaajat voivat suoratoistaa pelejä, kuten Destiny 2:ta, Red Dead Redemption 2:ta ja muita alhaisella latenssilla.

Yksi Stadia-teknologian uusista kodeista on amerikkalainen kuntojätti Peloton, jonka väitetään olevan Googlen ponnistelujen keskipiste.

Perinteisempi pelikumppani Bungie on myös käynyt keskusteluja Googlen kanssa. On epäselvää, kuinka Sonyn äskettäinen 3,6 miljardin dollarin suuruinen Bungien hankinta vaikuttaa näihin neuvotteluihin.

Capcomin kerrotaan myös neuvottelevan Googlen kanssa mahdollisista integraatioista Stadia-teknologian kanssa.

Pelaajien kiinnostuksen ylläpito ja asiakkaiden säilyttämisen on kerrottu olevan ”valtava ongelma” Google Stadialle. Business Insider raportoi, että ”Phil Harrison ja muut johtajat asettivat tavoitteeksi saavuttaa miljoona kuukausittaista aktiivista käyttäjää vuoden 2020 loppuun mennessä, josta he jäivät keskusteluihin tutustuneen henkilön mukaan noin 25 prosenttia.”

Phil Harrison on videopeliteollisuuden veteraani, joka on työskennellyt Microsoftilla ja Sonylla. Hän on ollut Google Stadian kasvot sen julkistamisesta vuonna 2019 lähtien.

Mainos