Mainos
GTA VI:n ensimmäisen virallisen trailerin lähestyessä, fanit ovat keskustelleet siitä, mitä he haluaisivat nähdä Rockstar Gamesin suositun pelisarjan seuraavassa osassa.

Kuukausien ajan olemme joutuneet tyytymään saumattomasti loppumattomaan huhujen virtaan. Toivottavasti nämä huhut saadaan loppumaan, kun Grand Theft Auto VI:n traileri julkaistaan ensi kuun alussa.

Tästä huolimatta huhuista huolimatta on mukava nähdä keskustelua siitä, mitä fanit haluaisivat nähdä pelissä toteutettuna, kuten fantastinen Nemesis-järjestelmä, jota käytettiin niin loistavasti Middle-earth: Shadow of Mordorissa ja Shadow of Warissa.

Mainos

Monolith Productionsin kehittämä Middle-earth: Shadow -sarja kertoi vaihtoehtoista tarinaa J.R.R. Tolkienin luomassa fantasiamaailmassa. Sarjan ensimmäinen peli, Shadow of Mordor sijoittui Hobitin ja Taru sormusten herrasta -elokuvien väliin, ja siinä pelattiin Talion-nimistä gondorilaista metsänvartijaa, joka koki julman kohtalon traagisen perhesurman myötä, mutta nousi valtaan ja tuli Mordorin pelottomaksi johtajaksi.

Vaikka tästä sarjasta puuttui ehkä merkityksellinen tarinankerronta, sen Nemesis-järjestelmä oli erinomainen ja älykäs pelimekaniikka, joka paransi NPC:n tekoälyä siinä määrin, että he muistivat sinut taistelussa hyvässä ja pahassa. Lisäksi aina kun kukistit vihollisen, uusi vihollinen nousi sen tilalle. Jos vihollinen kuitenkin voitti sinut taistelussa, myös se sai ylennyksen, eikä sillä ollut mitään ongelmaa ilkkua kunnianosoituksestaan.

Nemesis-järjestelmä teki Middle-earth: Shadow-sarjan tuntumaan orgaaniselta ja yksilölliseltä yksittäiselle pelaajalle. Valitettavasti emme ole nähneet Nemesis-järjestelmää enää Middle-earth: Shadow of Warin ilmestymisen jälkeen vuonna 2017.

Vaikka Warner Bros. Games patentoi vaikuttavan Nemesis-järjestelmän, se ei ole estänyt faneja toivomasta, että sellainen ilmestyisi Rockstar Gamesin tulevaan odotettuun peliin.

– Olisi todella siistiä nähdä Nemesis-järjestelmä [GTA VI:ssa]. Olisi todella siistiä, että jengijohtajat nousisivat riveissäsi, kun tapat heidän pomojaan ja heillä on kosto sinua vastaan. Ja riippuen siitä, kuinka paljon olet f****d heidän jengiään, kuinka kovaa he tulevat perääsi, sanoi Redditor aut0matix aloittaen keskustelun viestiketjussa.

– Se olisi siistiä. Haluaisin nähdä jengitornien ja -sotien paluun, ja jengien korkea-arvoisille jäsenille suunnattuja palkkamurhatehtäviä, Immolated_Marmoset vastasi.

Valitettavasti, kuten aiemmin mainittiin, WB Gamesin patentin vuoksi on epätodennäköistä, että mikään peli julkaisijan ulkopuolella pääsee käyttämään tätä mekaniikkaa, vaikka julkaisija ei olekaan käyttänyt sitä vuoden 2017 jälkeen.

– Toivottavasti WB menettää patentin tai on liberaali sen lisensoinnin suhteen. Voisi hyödyttää niin monia pelejä. Tämä kuulostaa hyvältä GTA:lle, god_pharaoh tavutti.

Tätä kirjoitettaessa Grand Theft Auto VI:n julkaisupäivää ei ole vielä tiedossa, mutta sen odotetaan ilmestyvän joskus vuoden 2025 aikana PlayStation 5:lle ja Xbox Series X|S:lle sekä vuoden kuluttua konsolijulkaisusta PC:lle.

Mainos