Redditissä on julkaistu kiinnostava yksityiskohta tulevasta Grand Theft Auto 6 -pelistä.
Vuodosta vastaa nimimerkin [deleted] takana oleva henkilö, joka kertoo tehneensä vuoden verran GTA 6 -peliä. Henkilö ei kerro, mitä ja milloin hän teki, sillä hän rikkoo paljastuksessaan salassapitosopimusta.
I worked on GTA VI; here are some insights on its design.
by inGTA
Postauksessa kerrotaan seuraavaa, vapaasti suomennettuna:
Työskentelin GTA VI:n parissa – tässä joitain havaintoja sen suunnittelusta.
Tämä on 100 % oma kokemukseni, en trollaa. Älä suhtaudu tähän varauksella – tämä on totta.
Käytän anonyymiä tiliä. Työskentelin GTA VI:n parissa alle vuoden ajan, enkä jaa tarkkoja päivämääriä tai tehtäviä. En tiedä pelin julkaisupäivää. Voin puhua vain asioista, joihin sain altistusta – en suoraan tekemistäni asioista – suojatakseni itseäni.
Yksi osastoista, joiden kanssa olin epäsuorassa yhteydessä, oli hahmosuunnittelu, jossa oli jonkin verran päällekkäisyyttä maailmansuunnittelun kanssa tiettynä kehitysvaiheena. Tänä aikana osastojen välinen yhteistyö johti positiiviseen käänteeseen suunnittelusuunnassa, joka kesti useita kuukausia. En voi paljastaa paljoa, mutta voin antaa yleiskuvan hahmo- ja maailmasuunnittelusta.
Tietyt tiimit keskittyivät ”kausiluonteisiin” tai ”tapahtumapohjaisiin” NPC-hahmoihin. Esimerkiksi hahmotiheys alueilla kuten rannat tai keskustat vaihtelee viikonpäivän mukaan. Maanantaisin rannalla voi olla vähemmän NPC-hahmoja kuin viikonloppuisin, ja trailerin väkimäärä heijastaa tyypillistä viikonloppuliikennettä. Tämä dynamiikka pätee eri pelin sisäisiin sijainteihin.
Jotkin NPC-hahmot tai turistit ilmestyvät vain tiettyinä päivinä tai ajanjaksoina. Näin suunnitelmia, joissa luki ”Vespucci Beach tourists”, ”San Fierro tourists” ja ”Algonquin Tourist Event 1 & 2”, sekä ”Conference Visitors” ja ”Beach Goers”. Mielenkiintoisin havainto koski LS:n jengijäsenten vaihteluita – versiot 1, 2 ja 3. Käsitykseni mukaan nämä voivat liittyä Freaks and Strangers -tyyliseen tehtävään, joka aktivoituu tiettyinä aikoina. Näet myös joitain NPC-hahmoja rannalla viikonloppuisin rantavaatteissa ja arkisin bisnesvaatteissa. Olen nähnyt suunnitelmia nimillä ”NPC_00172 – Beach Attire” ja ”NPC_00172 – Work Attire”. Vähintäänkin näillä hahmoilla on todennäköisesti kaksi eri asuvaihtoehtoa.
Pelissä tulee myös olemaan tapahtumia ja konsertteja, joissa turistit käyttävät brändättyjä t-paitoja – aivan kuten oikean elämän tapahtumakulttuurissa. Tarkoitan konferensseja, konsertteja ja vastaavia tilaisuuksia. Tiedän, että tällaisille NPC-hahmoille on suunniteltu omat elementtinsä.
Ympäristön ja suunnittelun viitteinä käytettiin useita YouTube-kanavia, kuten CharlieBo, FloridaHoodBlogs, Walks ja Wallstreet Excursion Tours 4K Walk.
Näistä saatiin vaikutteita ympäristökäyttäytymiseen, jotta maailma heijastaisi oikeaa realismia tietyissä alueissa. Näitä käytettiin viitepisteinä kehityksen myöhemmässä vaiheessa, kun suuri osa pelimaailmasta oli jo rakennettu. Yksityiskohtia ja toinen kerros realismia lisättiin näihin ympäristöihin. Käytettiin toki itse otettuja valokuvia ja videoita, mutta myös YouTube-kanavia lähteenä.
Tiedän myös, että poliisiradiokanavia käytettiin referenssinä joidenkin tapahtumien luomisessa – riippuen siitä, mitä tiimit olivat suunnittelemassa.
Siinä kaikki. En tiedä, milloin peli julkaistaan, eikä minulla ole siitä mitään tietoa.
Rockstar Games ei ainakaan toistaiseksi ole kommentoinut paljastukseen liittyen mitään.