Mainos

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2:n entinen luova johtaja Dan Pinchbeck kertoi haastattelussa, että hän halusi alusta asti luopua ”Bloodlines 2” -nimestä, koska projektilla ei ollut riittävästi aikaa tai resursseja tehdä alkuperäisen verois­ta jatko-osaa.

Peli oli ensin Seattlelaisella Hardsuit Labsilla ja tarkoitus julkaista 2020, mutta Paradox siirsi kehityksen myöhemmin The Chinese Roomille.

Mainos

Pinchbeckin mukaan jo alussa käytiin keskusteluja siitä, ”miten saisimme heidät olemaan kutsumatta tätä Bloodlines 2:ksi… Ei ole tarpeeksi aikaa eikä tarpeeksi rahaa”.

Hänen mielestään alkuperäisen Bloodlinesin kaltaista, keskeneräistä, mutta kunnianhimoista peliä ei voisi enää julkaista nykyisessä ympäristössä.

Et tekisi ykkösen faneja tyytyväisiksi, etkä niitä jotka eivät tunne sitä – koska he eivät koskaan saisi oikeaa kakkosta”, Pinchbeck keretoi.

Hän ehdotti lineaarisempaa peliä: ”Emme voi tehdä Bloodlines 2:ta, emme voi tehdä Skyrimiä, mutta voimme tehdä Dishonoredin.”

Projektista tuli kuitenkin hänen mukaansa ”kilpailevien prioriteettien sotku”. Tarinan kirjoittaminen oli silti hänen mukaansa palkitsevaa laajan ja synkän roolipelimytologian vuoksi.

Pinchbeck jätti projektin uupumuksen ja tyytymättömyyden takia. ”TCR ei ollut enää sitä mitä aloitimme, hän paljastaa haastattelussa.

Mainos