Yhdysvalloissa videopelilaitteiden ja -ohjelmistojen myynti oli marraskuussa 2025 heikointa koko mittaushistorian aikana.
Markkinatutkimusyhtiö Circana raportoi, että kuukauden aikana myytiin noin 1,6 miljoonaa pelilaitetta, mikä on alin marraskuun lukema sitten vuoden 1995.
Laitemyyntiin käytettiin yhteensä noin 646 miljoonaa euroa, mikä on 27 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin ja matalin marraskuun taso sitten vuoden 2005. Marraskuu on yleensä yksi vuoden vahvimmista myyntikuukausista Black Friday -tarjousten ja jouluhankintojen vuoksi.
Tänä vuonna myyntiä painoi erityisesti laitteiden korkea keskihinta. Uuden pelilaitteen keskihinta oli noin 408 euroa, mikä on kaikkien aikojen korkein ja 11 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.
PlayStation 5 oli marraskuussa Yhdysvaltojen myydyin konsoli sekä kappale- että euromääräisesti. Nintendo Switch 2 sijoittui molemmissa toiseksi. Xbox Series X/S oli kolmas euromääräisessä myynnissä, kun taas NEX Playground oli kolmas kappalemäärissä.
Fyysisten pelien myynti laski marraskuussa 14 prosenttia vuodentakaisesta ja oli alin marraskuun taso koko seurannan aikana. Digitaalinen myynti ei sisälly lukuihin, ja sen osuus pelimyynnistä oli suurin.
Kuukauden myydyin peli oli Call of Duty: Black Ops 7, joka on vuoden seitsemänneksi myydyin peli. Circana kuitenkin kertoo sarjan kokeneen ”kaksinumeroisen prosentuaalisen laskun täysien pelien euromääräisessä myynnissä” verrattuna viime vuoden marraskuuhun.
Circana-yhtiön Mat Piscatella arvioi Blueskyssa, että konsolivalmistajat eivät todennäköisesti pysty alentamaan hintoja tullien ja komponenttikustannusten nousun vuoksi. ”He eivät todennäköisesti voi eivätkä aio”, Piscatella totesi ja lisäsi, että voimakas hintojen nousu voisi olla ”mahdollisesti katastrofaalista omistettujen pelilaitteiden markkinalle”.




