Peräti 82 % yhdysvaltalaisista pelaajista teki pelinsisäisiä, eli mikromaksuostoja viime vuonna.
Comscoren ja Anzu-mainosalustan yhteistyössä julkaisema 2024 State of Gaming Report paljastaa, että 62 % yli 18-vuotiaista aikuisista pelasi videopelejä, joista 49 % oli millenniaaleja ja 13 % Z-sukupolvea.
Raportin mukaan 77 % pelaajista käyttää useampaa kuin yhtä alustaa, ja yli kolmasosa pelaa säännöllisesti konsolilla, tietokoneella ja mobiililaitteella.
Yhdysvaltalaiset peliharrastajat viettivät viime vuonna 45 miljardia tuntia pelisivustoilla ja sovelluksissa, ja e-urheilu kasvattaa suosiotaan.
86 % Z-sukupolvesta ja 80 % millenniaaleista seurasi e-urheilua, ja 53 % Z-sukupolvesta ja 61 % millenniaaleista osallistui e-urheilusisällön kuluttamiseen.
Raportti korostaa pelaajien käyttäytymisen tärkeää roolia brändeille, jotka haluavat tavoittaa dynaamisen ja sitoutuneen yleisön. Lisäksi se antaa armottoman kuvan siitä, että mikromaksut ovat hyvä tapa peliyhtiöille tehdä lisätienistejä, sillä reilusti valtaosa tekee pelinsisäisiä ostoksia. Näiden ei siis jatkossakaan voi odottaa poistuvan peleistä.