Build a Rocket Boy -pelistudion johtaja Leslie Benzies on syyttänyt MindsEyen ja studion vaikeuksista ”sisäisiä ja ulkoisia sabotoijia”, kertoo IGN.
Benzies kommentoi tilannetta henkilöstölle vaikean julkaisun jälkeen.
MindsEye julkaistiin 10.6., ja sen jälkeen peli on kerännyt runsaasti kritiikkiä teknisistä ongelmista sosiaalisessa mediassa. PlayStation on alkanut hyvittää ostoksia pelaajille, mikä on harvinaista.
Pelin Metacritic-pisteet ovat 38 (PC) ja 28 (PS5), tehden siitä vuoden huonoimmin arvostellun pelin.
Studion mukaan noin 300 työntekijää Build a Rocket Boylla ja sen vuonna 2024 ostetulla PlayFusionilla on saanut irtisanomisuhan sisältäviä viestejä. Suurin osa kehittäjistä työskenteli MindsEyen parissa, vaikka studio kehittää myös Everywhere-kokonaisuutta.