Nvidia julkaisi virallisesti DLSS 4:n sekä Half-Life 2 -pelin upean RTX-version

Mainos

NVIDIA on virallisesti julkaissut RTX Remix -työkalunsa, joka mahdollistaa klassisten pelien graafisen päivittämisen nykyaikaisilla teknologioilla, kuten täysimittaisella säteenseurannalla (ray tracing) ja DLSS 4:llä.

DLSS 4 sisältää Multi Frame Generation -ominaisuuden, joka voi moninkertaistaa ruudunpäivitysnopeuden perinteiseen renderöintiin verrattuna.

Näiden uusien työkalujen esittelemiseksi Half-Life 2 -pelin omistajat voivat ladata ilmaisen Half-Life 2 RTX -demon Steamin kautta 18. maaliskuuta alkaen.

Mainos

Demon on luonut Orbifold Studios RTX Remixillä, ja se sisältää uudelleenrakennetut Ravenholmin ja Nova Prospektin alueet. Demossa hyödynnetään täysimittaista säteenseurantaa, remasteroituja resursseja ja DLSS 4:ää Multi Frame Generation -ominaisuudella, mikä parantaa suorituskykyä ja visuaalista laatua merkittävästi, kuten yllä olevalta trailerilta näkee.

DLSS 4:n Multi Frame Generation -ominaisuus voi moninkertaistaa suorituskyvyn perinteiseen renderöintiin verrattuna. Esimerkiksi Half-Life 2 RTX -demossa DLSS 4:n avulla saavutetaan keskimäärin 10,2-kertainen suorituskyvyn parannus 4K-resoluutiolla Ultra-asetuksilla, mahdollistaen 265 FPS:n ruudunpäivitysnopeuden GeForce RTX 5090 -näytönohjaimella.

Lisäksi RTX Remix tukee uusia RTX Neural Shader -teknologioita, kuten RTX Neural Radiance Cachea, joka parantaa epäsuoran valaistuksen tarkkuutta ja suorituskykyä.

NVIDIA esittelee seuraavaksi uusia AI-pohjaisia peliteknologioita ja RTX-titteleitä Gamescom 2024 -tapahtumassa.

Mainos