NVIDIA on virallisesti julkaissut RTX Remix -työkalunsa, joka mahdollistaa klassisten pelien graafisen päivittämisen nykyaikaisilla teknologioilla, kuten täysimittaisella säteenseurannalla (ray tracing) ja DLSS 4:llä.
DLSS 4 sisältää Multi Frame Generation -ominaisuuden, joka voi moninkertaistaa ruudunpäivitysnopeuden perinteiseen renderöintiin verrattuna.
Näiden uusien työkalujen esittelemiseksi Half-Life 2 -pelin omistajat voivat ladata ilmaisen Half-Life 2 RTX -demon Steamin kautta 18. maaliskuuta alkaen.
Demon on luonut Orbifold Studios RTX Remixillä, ja se sisältää uudelleenrakennetut Ravenholmin ja Nova Prospektin alueet. Demossa hyödynnetään täysimittaista säteenseurantaa, remasteroituja resursseja ja DLSS 4:ää Multi Frame Generation -ominaisuudella, mikä parantaa suorituskykyä ja visuaalista laatua merkittävästi, kuten yllä olevalta trailerilta näkee.
DLSS 4:n Multi Frame Generation -ominaisuus voi moninkertaistaa suorituskyvyn perinteiseen renderöintiin verrattuna. Esimerkiksi Half-Life 2 RTX -demossa DLSS 4:n avulla saavutetaan keskimäärin 10,2-kertainen suorituskyvyn parannus 4K-resoluutiolla Ultra-asetuksilla, mahdollistaen 265 FPS:n ruudunpäivitysnopeuden GeForce RTX 5090 -näytönohjaimella.
Lisäksi RTX Remix tukee uusia RTX Neural Shader -teknologioita, kuten RTX Neural Radiance Cachea, joka parantaa epäsuoran valaistuksen tarkkuutta ja suorituskykyä.
NVIDIA esittelee seuraavaksi uusia AI-pohjaisia peliteknologioita ja RTX-titteleitä Gamescom 2024 -tapahtumassa.