Nyt se tapahtui – vuoden odotetuin räiskintäpeli julkaistiin

Mainos
Valve on julkaissut virallisesti Counter-Strike 2:n.

Peli saapuu Counter-Strike: Global Offensiven seuraajaksi, jonka johdosta pelaajat voivat tuoda mukanaan varastonsa vanhemmasta pelistä.

Ilmaispeli, jota Valve itse kutsuu Counter-Striken historian suurimmaksi tekniseksi edistysaskeleeksi, oli ollut jo aiemmin saatavilla joillekin valituille pelaajille saatavilla maaliskuusta lähtien osana rajoitettua teknistä testiä. Pelin testiversio oli kuitenkin varsin rahjoittunut ominaisuuksiltaan.

Mainos

Valve kertoi pelin julkistamisen yhteydessä aiemmin tänä vuonna, että siitä tulee puhtaampi, kirkkaampi ja paremman näköinen; ”Counter-Strike 2:n kartat saavat päivityksiä ja uudistuksia, jotka hyödyntävät kaikkia uusia Source 2:n työkaluja ja renderointiominaisuuksia.”

Yhtiö väitti myös, että tikitysnopeudella ei ole enää merkitystä liikkumisessa, ampumisessa tai heittämisessä.

Sub-tick-päivitykset ovat Counter-Strike 2:n sydän. Aiemmin palvelin arvioi maailmaa vain erillisinä aikaväleinä (joita kutsutaan tikeiksi). Counter-Strike 2:n sub-tick-päivitysarkkitehtuurin ansiosta palvelimet tietävät tarkalleen, milloin liike alkaa, laukaus ammutaan tai kranaatti heitetään.

Valven mukaan savukranaatit ovat nyt dynaamisia volumetrisiä objekteja, jotka ovat vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa ja reagoivat valaistukseen, laukauksiin ja räjähdyksiin.

”Counter-Strike 2:n ääniä on uudistettu, jotta ne heijastaisivat paremmin fyysistä ympäristöä, olisivat selkeämpiä ja ilmaisisivat enemmän pelitilaa. Niitä on myös tasapainotettu uudelleen miellyttävämmän kuuntelukokemuksen saavuttamiseksi, Valve tiedotti.

Counter-Strike: Global Offensive saavutti kaikkien aikojen suurimman samanaikaisen pelaajamäärän, 1 818 773 pelaajaa, huhtikuussa, kuukausi Counter-Strike 2:n julkistamisen jälkeen.

Mainos