CD Projekt Red on vahvistanut, mitkä Cyberpunk 2077:ään tulevista uusista ominaisuuksista ovat ilmaisia kaikille pelaajille ja mitkä ovat sidoksissa pelin tulevaan laajennukseen.
Syyskuun 26. päivä julkaistava 30 euroa maksava Phantom Liberty -laajennus lupaa studion mukaan mullistaa Cyberpunk 2077:n pelaamisen täysin.
Kesäkuussa antamassaan haastattelussa luova johtaja Pawel Sasko ja quest-suunnittelija Despoina Anetaki kertoivat VGC:lle, että pelin ”kaikki keskeiset pääsysteemit” on ”uusittu tai päivitetty merkittävällä tavalla”.
Pelisuunnittelija Yulia Pryimak esitteli joitakin näistä uusista ominaisuuksista, kuten ajoneuvotaistelua, Gamescomin Opening Night Livessä viime kuussa.
Lisäksi ilmoitettiin, että osa Phantom Libertyssä esitellyistä uusista ominaisuuksista lisätään peruspeliin osana päivitystä 2.0, joka tulee saataville nykyisen sukupolven konsoleille ja PC:lle.
CD Projekt on nyt julkaissut listan tärkeimmistä peliin tulevista uusista ominaisuuksista ja siitä, kuka niihin pääsee käsiksi.
UPDATE 2.0 – FREE UPDATE
- Uudelleen suunnitellut taitopuut ja etuisuudet (perkit)
- Uudistetut kyberlaitteet ja uusi kapasiteettijärjestelmä
- Ajoneuvotaistelu ja takaa-ajot
- Taistelujärjestelmän parannukset
- Uusi poliisijärjestelmä
- Ul- ja UX-parannukset
- Saaliin, esineiden ja käsityön muutokset
- Uudet radioasemat (mukaan lukien yhteisön radioasema Growl FM)
PHANTOM LIBERTY – PAID EXPANSION
- Dogtown – uusi vaarallinen kaupunginosa
- Upouusi tarina ja hahmot
- Uusia tehtäviä, keikkoja, pomotaisteluita ja paljon muuta.
- Ajoneuvotehtävät ja lentopudotukset – loputtomia dynaamisia tapahtumia
- Täysin uusi Relic-taitopuu ja kyvyt
- Yli 100 uutta esinettä – aseita, kyberlaitteita, autoja ja muotia.
- Ajoneuvojen ohjuslaukaisimet
- Tasokatto nostettu 60:een
CD Projekt kertoi viime viikolla, että sen päätös julkaista vain yksi laajennus Cyberpunk 2077 -peliin oli teknologinen päätös, joka johtui yhtiön siirtymisestä Unreal Engine -kehitykseen.
Seuraavan Witcher-pelin työstämisen ohella yhtiö ilmoitti maaliskuussa 2022 solmineensa 15-vuotisen kumppanuuden Epicin kanssa, jonka myötä yhtiöt tekevät yhteistyötä Unreal Engine -projekteissa, mukaan lukien moottorin ja pelien kehittäminen.
CD Projektin oma REDengine toimi studion edellisten Witcher-pelien ja Cyberpunk 2077:n moottorina.