PSVR 2:n kerrotaan helpottavan kehittäjien mahdollisuuksia siirtää olemassa olevia pelejä esimerkiksi PC-VR-visiireiltä suoraan PS5:n VR-järjestelmään.
PSVR 2:n kerrotaan helpottavan kehittäjien mahdollisuuksia siirtää olemassa olevia pelejä.
IGN:n mukaan PlayStation on suunnitellut PSVR 2 -lasit erityisesti helpottamaan pelien porttaamista kehittäjille, kertoo IGN.
Kyse ei ole myöskään vain olemassa olevista virtuaalitodellisuuspeleistä, vaan kehittäjien on ilmeisesti helpompi muuttaa olemassa olevat pelinsä VR-versioiksi.
Uutinen on peräisin Sony Interactive Entertainmentin Yasuo Takahashilta ja Kenjo Akiyamalta, jotka puhuivat hiljattain CEDEC 2022 -tapahtumassa.
Lyhyesti sanottuna PSVR 2 -kehityksessä käytetään samaa SDK:ta kuin PS5-peleissä, joten teoriassa tämän linkityksen pitäisi helpottaa kehittäjien PS5-pelien tuomista VR-laitteelle.
Lisäksi PSVR 2:n tuotantoympäristö tukee pelejä, jotka on tehty sekä Unity- että Unreal-pelimoottoreilla. Teoriassa tämäkin on suunniteltu siten, että pelejä olisi helpompi luoda jommallakummalla moottorilla ja tuoda uuden sukupolven kuulokkeisiin, kun ne tulevat markkinoille.
Kuulemme lisää PSVR 2 -visiiristä lähikuukausina, sillä Sony vahvisti hiljattain, että laite julkaistaan ”vuoden 2023 alkupuolella” – kuukausia kestäneiden huhujen ja spekulaatioiden jälkeen.