Remedyn luova johtaja on valottanut tulevia Max Paynen ja Max Payne 2:n tulevia uusintaversioita.
VGC:n haastattelussa Sam Lakelta, eli Sami Järveltä kysyttiin remakeista ja siitä, miten Remedyn alkuperäinen tiedotus projektista antoi ymmärtää, että kyseessä olisi merkittävä projekti.
Lake vastasi, että kyseessä on todellakin suuri projekti, johon liittyy paljon työtä.
– Se on merkittävä projekti siinä mielessä, että vaikka ne ovat vanhoja pelejä, pelkkä ajatuskin niiden saattamisesta nykyaikaisiin standardeihin ja niiden yhdistämisestä yhdeksi kokonaisuudeksi osoittaa, että kyseessä on iso, iso projekti, hän selitti.
Kun häneltä kysyttiin, aikooko hän toistaa Maxin roolinsa ensimmäisestä pelistä, Lake naurahti.
– En kommentoi! Se menisi liian pitkälle, Lake naurahti.
Remedy ilmoitti jo huhtikuussa 2022, että se aloittaa työn kahden ensimmäisen Max Payne -pelin uusintaversioiden parissa.
Pelit myydään yhdessä paketissa ja ne julkaistaan Xbox Series X/S:lle, PlayStation 5:lle ja PC:lle.
Molemmissa peleissä käytetään Remedyn Northlight-pelimoottoria, jota käytettiin Quantum Breakissa ja Controlissa. Pelimoottori tukee kaikkia viimeisimpia säteenseurantatehosteita, joissa Control oli pioneeripeli.
Remedy myi Max Payne -brändin oikeudet Rockstar Gamesin emoyhtiölle Take-Two:lle vuonna 2002 34 miljoonalla dollarilla.
Max Paynen uusintaversiot ovat siis tulleet mahdollisiksi Remedyn ja Rockstarin välisen sopimuksen ansiosta.
Rockstar rahoittaa uusintaversioiden kehitysbudjetin, joka vastaa Remedyn tyypillistä AAA-pelien tuotantoa, ja kun Rockstar on saanut kehitys-, markkinointi- ja muut kustannuksensa takaisin, Remedyllä on mahdollisuus ansaita rojalteja pelin myöhemmästä myynnistä.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.