Mainos

Resident Evil Requiemin ohjaaja Akifumi Nakanishi on kertonut ensimmäistä kertaa Leon S. Kennedyn pelattavuudesta hahmon paljastuksen jälkeen The Game Awards -tapahtumassa.

Nakanishin mukaan Leonin ja uuden hahmon Gracen pelattavat osuudet on jaettu lähes tasan.

Gracen osiot painottuvat selviytymiskauhuun ja muistuttavat rakenteeltaan Resident Evil 2:ta, kun taas Leonin pelattavuus keskittyy ”intensiiviseen, adrenaliinia nostattavaan toimintaan” ja ammentaa vaikutteita Resident Evil 4:stä, mukaan lukien lähitaistelu ja kamppailuliikkeet.

Mainos

– Requiemissa on yksi yhtenäinen tarina. Juonen edetessä vaihdetaan Leonin ja Gracen osuuksien välillä, ja joissain kohtauksissa he myös kohtaavat toisensa. Grace on ’Resident Evil -sarjan historian suurin pelkuri’, kun taas Leon on kokenut veteraani, ja heidän persooniensa vuorovaikutus on osa viehätystä, Nakanishi kertoi.

Hänen mukaansa rakenne muistuttaa Resident Evil Revelationsia.

– Olen aiemmin sanonut, ettei Leon sovi hyvin kauhuun. Hiljaiset hetket, joissa piileskellään hirviöiltä, eivät sovi hänelle, joten hänen lukunsa keskittyvät toimintaan. Gracen osuudet ovat pelin pelottavimmat.

Kahden päähenkilön ideana on yhdistää kahdenlaista jännitettä. Leonin toiminta tarjoaa hengähdystauon Gracen kokemasta kauhusta.

– Peli on pelottava, mutta pelaajat kokevat myös sellaista vauhdin hurmaa ja tyydytystä, jota aiemmat osat eivät tarjonneet, Nakanishi hehkutti.

Leonin ulkonäköä on vanhennettu ja kulutettu.

– Pohdimme tarkasti, millainen Leon olisi vuonna 2026. Halusimme tehdä hänestä ’ikeojin’, eli tyylikkään ja vetovoimaisen vanhemman miehen. Trailerin reaktiot ovat ilahduttaneet meitä, Nakanishi kertoi.

Resident Evil Requiem julkaistaan 27.2. PS5:lle, Xbox Series X/S:lle, Nintendo Switch 2:lle ja PC:lle.

Mainos