Mainos
Siitä lähtien, kun Rockstar Games myönsi GTA VI:n olevan kehitteillä vuonna 2022, emme ole saaneet enää mitään merkittävää päivitystä, mutta huhuja senkin edestä.

Viimeisimmän huhun jakoi Reddit-käyttäjä Tobbelobben30, joka väittää löytäneensä patentin, joka liittyy Grand Theft Auto VI:n pelin sisäisiin hahmoanimaatioihin.

Reddit-käyttäjä tarkisti Tobias Kleanthousin LinkedIn-profiilin, joka oli aiemmin Rockstar Gamesin palveluksessa vuosina 2014-2021 työskennellen tekoälyn, animaatioiden ja pelattavuuden parissa.

Mainos

– Tämän patentin perusteella näyttää siltä, että he käyttävät fiksua järjestelmää. He ovat rakentaneet kirjaston pienistä rakennuspalikoista hahmon liikkeitä varten. Näitä palikoita voidaan yhdistellä eri tavoin, jotta voidaan luoda monenlaisia animaatioita, Tobbelobben30 selittää Redditissä.

– Ajattele esimerkiksi pelihahmoa, joka kävelee sateessa, on väsynyt tai loukkaantuu. Sen sijaan, että kutakin tilannetta varten suunniteltaisiin erillisiä animaatioita, hahmon liikkeet kootaan näiden rakennuspalikoiden avulla luonnollisesti yhteen.

– Tämä tarkoittaa, että GTA VI:ssa voi olla monipuolisempia ja elävämpiä animaatioita. Kun siis pelaat GTA VI:ta, näet hahmojen liikkuvan säähän, energiatasoon ja vammoihin sopivalla tavalla. Tämä saa pelin tuntumaan elämyksellisemmältä. Hahmot voivat ikään kuin sopeutua erilaisiin tilanteisiin, jolloin maailma tuntuu aidommalta ja jännittävämmältä.

– Sen perusteella, mitä olemme nähneet vuodoista, liikkumisesta ja animaatioista tulee todella vallankumouksellisia, eikä peli ole vielä edes valmis. Mukava nähdä, että myös NPC:t muuttuvat dynaamisemmiksi. Parempi autojen tuhoaminen olisi mahtavaa.

Nämä huhut ovat tietysti vahvistamattomia, joten niihin kannattaa suhtautua varauksella, kunnes toisin todistetaan.

Tällä hetkellä GTA VI:lla ei ole julkaisupäivää, mutta sen odotetaan ilmestyvän PC:lle, PlayStation 5:lle ja Xbox Series X|S:lle joskus vuosien 2024 ja 2025 välillä.

Mainos