Silent Hill 2 saa Unreal 5:llä rakennetun remake-version

Mainos
Kuukausia kestäneen odotuksen jälkeen Konami on virallisesti vahvistanut Silent Hill 2:n uusintaversion.

Peli paljastettiin keskiviikkona järjestetyssä ”Silent Hill Transmission” -livestriimissä, ja sen kehityksestä vastaa Bloober Team, puolalainen studio, joka on tehnyt The Mediumin, Layers of Fearin ja Blair Witchin.

Konami kertoi, että peli julkaistaan PlayStation 5:lle yksinoikeudella sekä PC:lle, ja alkuperäisten tekijöiden, kuten taidejohtaja Masahiro Iton ja säveltäjä Akira Yamaokan, sanotaan olevan ”tiiviisti” mukana.

Mainos

Silent Hill 2:n uusintaversio oli yksi monista keskiviikkona julkistetuista projekteista, yhdessä Observation-kehittäjä No Code -yhtiön Silent Hill Townfallin ja toisen uuden Silent Hill F -nimisen pelin kanssa.

PlayStation Blogissa julkaistussa viestissä Konami paljasti lisätietoja, kuten sen, että pelissä käytetään Unreal Engine 5:tä ja sen Lumen- ja Nanite-teknologioita.

Bloober rakentaa myös taistelusysteemin ja tietyt lavasteet uudelleen.

Konami kertoi muiden asioiden ohella, että esimerkiksi välivideot rakennetaan uudelleen motion capture -sessioiden avulla.

Mateusz Lenart, Blooberin The Mediumin ja Blair Witchin luova johtaja, johtaa Silent Hill 2 -projektia.

Blooberin mukaan se aikoo luoda uudelleen kaiken sen, mikä teki alkuperäisestä pelistä klassikon, ja lisätä uusia elementtejä, jotka tekevät pelimaailmasta entistä mukaansatempaavamman.

– Silent Hill 2 on kulttiklassikko, ja se on laajalti tunnustettu yhdeksi parhaista koskaan tehdyistä peleistä. Haluamme Silent Hill 2:n tekevän tänä päivänä yhtä vahvan vaikutuksen kuin alkuperäinen peli teki 21 vuotta sitten, Lenart sanoi.

Taideohjaaja Masahiro Ito kertoi, että häntä lähestyttiin ensimmäisen kerran työskentelemään uusintaversion parissa kolme vuotta sitten.

Mainos