Bungie Creative Studios on liittynyt PlayStation Studiosiin tukeakseen Sonyn pyrkimyksiä laajentaa live service -pelien tarjontaa.
Bungien luovan tiimin johtaja Bridget O’Neill vahvisti LinkedInissä, että studio integroituu PlayStationin kanssa ja hän siirtyy uuteen tehtävään PlayStation Studiosin luovana johtajana.
Siirto tapahtuu Bungien aiemmin ilmoittamien irtisanomisten keskellä, jolloin 220 työntekijää, eli 17 % henkilöstöstä, menettää työnsä. Samalla Bungie pyrkii integroimaan 155 työntekijän roolit osaksi Sony Interactive Entertainmentia.
Bungie työskentelee myös uuden toiminta-pelin parissa, joka sijoittuu tieteis-fantasian maailmaan ja josta on tarkoitus muodostaa uusi studio PlayStationin alaisuuteen.
Sonyn pyrkimykset live service -pelimarkkinoille ovat kohdanneet haasteita, kuten Last of Us -moninpeliprojektin peruuttamisen ja Concord-pelin vetämisen myynnistä vain kahden viikon jälkeen.
Live service -kenttä on erittäin haastava, mutta onnistuessaan todella tuottava. Sen vuoksi pelijätit jahtaavat live service -menestystä lähinnä onnenarvoilla. Menestyneitä live service -pelejä ovat mm. Call of Duty Warzone, GTA Online, Fortnite ja Destiny 2, mutta uudet yrittäjät kerta toisensa jälkeen flopanneet siinä pahasti.