Caveman Studion suosittuun nopeatempoiseen VR-moninpeliräiskintäpeliin Contractorsiin on nyt saatavilla suuri päivitys, joka lisää useita uusia ominaisuuksia sekä päivityksiä modkitiin, jotta peliä voidaan muokata entistäkin enemmän.
Modkit lisää joitakin uusia ominaisuuksia, jotka antavat modaajille enemmän työkaluja haluamansa kokemuksen luomiseen.
Mukaan on tulossa 5 uutta pelitilaa sekä uusia mukautettuja aseita. Näihin yhdistetään joitakin uusia modien esiasetusmalleja, joiden ansiosta modaaminen on vieläkin helpompaa.
Myös tavallisessa Contractors-pelissä on paljon muutoksia, jotka on suunniteltu sekä elämänlaadun parannuksiksi että kokemuksen varsinaisiksi päivityksiksi.
Yksi painopistealue on pelin fysiikka. Pelaajilla oli fysiikkaan perustuvia ongelmia, kun he asettuivat seiniä vasten, mikä tarkoitti, että esineet kulkivat heidän lävitseen, mikä voi vaikuttaa suuresti peliin uppoutumiseen. The Game Experience -päivityksen myötä fysiikkaa on muutettu, joten aseet törmäävät nyt pintoihin ja lähitaisteluaseet kimpoavat takaisin, jos niihin osuu voimalla.
Heitettävien esineiden fysiikkaa on myös parannettu, ja animaatioita on uudistettu, jotta niiden törmäykset, kuten rullaaminen ja pomppiminen, olisivat realistisempia, ja pelissä on nyt myös uudet käsimallit ja animaatiot, joten sormien liikkeet ovat suurempia, kun vaihdat lippaita uudelleenlatauksen aikana.
Näiden lisääminen mahdollistaa uudelleenlataamisen ilman liukukiskon vetämistä, ja pulttilukkoaseiden uudelleenlataaminen on nyt joustavampaa kuin yhdellä eleellä toimiminen. Nämä muutokset tekevät uudelleenlataustoiminnoista aiempaa sujuvampia ja herkemmin reagoivia.
Lisäksi pelin verkkokoodi on kirjoitettu uudelleen, jonka ansiosta moninpeli on nyt lagittomampi. Tähän vaikuttaa myös pelaajien verkkoyhteyden nopeus.