Take-Two Interactive osti kaksi vuotta sitten mobiilipelijätti Zyngan, työstää edelleen suunnitelmia tuoda suurimmat pelisarjansa mobiililaitteille.
12,7 miljardin dollarin kauppa toi yhteen Take-Twon konsoli- ja PC-pelien huippubrändit, kuten Grand Theft Auto, Borderlands, NBA 2K ja BioShock, Zyngan suosittujen sosiaalisten pelibrändien, kuten FarmVille ja Words With Friends, kanssa.
Take-Twon toimitusjohtaja Strauss Zelnick uskoo, että yhtiöllä on interaktiivisen viihteen parhaat konsoli- ja PC-pelien immateriaalioikeudet, jotka ovat vielä hyödyntämättä mobiili- ja ilmaispelisektorilla. Yhtiö pyrkii optimoimaan uusien pelien luomista näiden IP-oikeuksien pohjalta.
TD Cowen -konferenssin haastattelussa Zelnickilta kysyttiin, onko Take-Two edistynyt tämän tavoitteen saavuttamisessa. Hän totesi, että mobiilipelien suurimmat hitit ovat yleensä mobiilille omia, ja vaikka Take-Two haluaisi julkaista menestyksekkään mobiilipelin perustuen vanhaan IP:hen, se on jäänyt taka-alalle muiden mahdollisuuksien tieltä.
Zynga julkaisi viime marraskuussa globaalisti pulmapelin Match Factory, joka on osoittautunut hitiksi ja saavuttanut jo Top-20 myydyimmän pelin aseman Yhdysvaltojen Apple App Storessa sekä tavoittanut miljoonia uusia käyttäjiä Google Play -kaupassa.
Mobiilipelit muodostivat yli puolet Take-Twon vuosituloista ja nettovarauksista maaliskuuhun 2024 päättyneen 12 kuukauden aikana.