Tältä olisi näyttänyt Tony Hawk’s -pelien kehittäjän peruttu Call of Duty -peli

Mainos
Verkkoon on ilmestynyt pelikuvaa aiemmin näkemättömästä Call of Duty -pelistä.

Futuristisen scifi-sarjan peli, jonka koodinimi oli NX1, oli aikoinaan kehitteillä Activisionin Neversoft-studiolla, joka tunnettiin parhaiten Tony Hawk’s Pro Skater– ja Guitar Hero -sarjojen parissa tekemästään työstä ennen sulkemistaan vuonna 2014, ja joka oli tuohon mennessä osallistunut myös useiden Call of Duty -pelien kehittämiseen.

Sekä kampanja- että moninpelimateriaalia projektista julkaistiin verkossa viikonloppuna, ja sen todisti myöhemmin veteraanisuunnittelija Brian Bright, joka työskenteli Neversoftissa peliohjaajana vuodesta 2004 sen sulkemiseen asti ja vietti sitten seitsemän vuotta Call of Duty -sarjan luojalla Infinity Wardilla.

Mainos

Bright kommentoi yllä olevaa videota:

– Neversoft siirtyi Guitar Herosta tekemään futuristista COD-peliä. Tämä tehtävä oli kuussa, joitain kokeiluja matalalla g:llä, ja siinä tiimi todella opetteli moottoria. Teimme GH-pelejä THPS-moottorillamme aiemmin. Uskon, että tämä olisi ollut vuoden 2013 Call of Duty Ghostsin tilalla. Meillä oli 2-3 kampanjatehtävää ja joukko MP-työtä tehtynä (olin mp lead tässä) ennen peruuttamista. Yksi asia, josta pidimme todella paljon mp:ssä, oli COD:n ensimmäinen Escort-tila. Siitä on olemassa kuvamateriaalia.

Kyseisen tilan kuvamateriaali julkaistiin sitten verkossa:

 

– Se on ’Sandstorm’-kartta. Meillä ei ollut tuolloin MP:n parissa juurikaan taidetiimiä, joten tasosuunnittelijat käyttivät pääasiassa MW2:n assetteja ja objekteja. Tämä kartta mahdollisti Escort-tilan pelattavuuden, jossa joukkueet työnsivät suurta UGV:tä kartan tarkistuspisteiden läpi. UGV:ssä oli palkintojärjestelmä, Bright vahvisti.

Activisionin pääjohtaja Rob Kostich sanoi viime lokakuussa, että yhtiöllä on Call of Duty -pelejä suunnitteilla vuoteen 2027 asti ja että 3 000 kehittäjää työskentelee sarjan parissa.

Mainos