Aspyr on kertonut yksityiskohtaisesti, miten se on päivittänyt alkuperäisen Tomb Raider -trilogian nykyaikaisille alustoille.
Tomb Raider I-III Remastered julkistettiin syyskuussa julkaistavaksi PS5:lle, Xbox Series X/S:lle, PS4:lle, Xbox Onelle, Nintendo Switchille ja PC:lle.
Pelin julkaisupäivään 14. helmikuuta on enää alle kuukausi, ja sen kehittäjä kertoi tiistaina julkaistussa PlayStation Blog -julkaisussa, miten se on antanut tuoreen ulkoasun ja tunnelman Lara Croftin kolmelle ensimmäiselle maailmaa kiertävälle seikkailulle.
– Olimme vakaasti sitä mieltä, että Tomb Raider I:n, II:n ja III:n pelattavuus on ajatonta, ja käyttämällä olemassa olevaa lähdekoodia saimme jokaisen hypyn, salaisuuden, vihollisen ja pulman täsmälleen sellaiseksi kuin alkuperäinen kehittäjätiimi suunnitteli ja tarkoitti, Aspyrin tuotejohtaja Chris Bashaar sanoi.
– Joten keskustelu kehittyi siihen, miten voimme yllättää ja ilahduttaa näitä faneja. Ja siinä vaiheessa aloimme ideoida lisäyksiä tarkistusten sijaan.
Pelaajat voivat vaihtaa kahden ohjaustavan välillä: PS1-pelin alkuperäiset tankkityyliset ohjaimet ja modernisoidut ohjaimet, jotka perustuvat Tomb Raiderin Legend-, Anniversary– ja Underworld-aikakausiin.
Aspyr on myös ottanut käyttöön pomojen terveyspalkin, jonka tarkoituksena on tehdä vaikeammista kohtaamisista vähemmän turhauttavia.
Pelin sisäiset esineet, kuten terveyspakkaukset ja ammukset, ovat nyt 3D:tä 2D:n sijaan, ja pelien PlayStation-versioissa on kerättävänä yli 200 palkintoa.
Se on myös lisännyt valokuvatilan ja muutamia muita yllätyksiä, joita se pitää toistaiseksi salassa.
Bashaar sanoi, että studion suurin haaste ja muutos uusintaversioissa koski taidetta.
– Filosofiamme oli melko suoraviivainen: haluamme pelien näyttävän siltä, miltä ne näyttivät mielessäsi. Tiesimme, että olimme oikealla tiellä ensimmäisissä pelitesteissämme, koska jotkut pelaajat eivät edes tienneet pelaavansa modernin taiteen ollessa päällä.
Moderni taide -päivityksiin kuuluu leivottuja ja reaaliaikaisia valotehosteita, mahdollisuus vaihtaa alkuperäisen ja modernin grafiikan välillä milloin tahansa pelin aikana sekä uusia malleja, ympäristöjä ja vihollisia.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.