Mainos

Xbox on alkanut jakelemaan uutta tekoälypohjaista chatbotiaan, Support Virtual Agentia, joka on aluksi saatavilla vain Yhdysvalloissa Xbox Insider -ohjelmaan osallistuville pelaajille.

Ai-botin laajempi, maailmanlaajuinen julkaisu on suunnitteilla myöhemmin.

Support Virtual Agentin tarkoituksena on auttaa pelaajia ratkaisemaan pelikonsolin ja pelien tukeen liittyviä ongelmia entistä tehokkaammin. Botin avulla käyttäjät voivat hakea tietoa suoraan Xboxin tukisivustolta, ja vastata kysymyksiin liittyen Xbox-konsoliin ja peleihin.

Mainos

Chatbotia voi käyttää tekstillä tai äänikomennoilla. Mikäli ongelmaa ei saada ratkaistua, pelaajat voivat olla yhteydessä oikeaan tukihenkilöön Xboxin asiakastuen aukioloaikoina.

Xbox Insider -ohjelma tarjoaa pelaajille mahdollisuuden antaa palautetta uusimmista Xboxin järjestelmäpäivityksistä ja kehitteillä olevista ominaisuuksista konsoleilla ja Windows 10/11 -laitteilla. Ohjelmaan liittyminen tapahtuu lataamalla Xbox Insider Hub -sovellus.

Viime vuonna Xbox ilmoitti monivuotisesta yhteistyöstä Inworldin kanssa tekoälyyn perustuvien vuorovaikutus- ja tarinankerrontatyökalujen kehittämiseksi.

Mainos