Neil Druckmann, luovan suunnittelun johtaja pelistä The Last of Us, uskoo tekoälyn mullistavan sisällöntuotannon tavat, huolimatta sen ongelmista.
Sonyn verkkosivuston haastattelussa, joka oli osa yhtiön ‘Creative Entertainment Vision’ -esitystä, Druckmann kertoi näkevänsä tarinankerronnan ja teknologian fuusion helpottavan ideoiden toteuttamista seuraavan kymmenen vuoden aikana.
Hän mainitsi, että uudet työkalut mahdollistavat myös teknisesti vähemmän taitavien ihmisten luoda maailmoja ja kertomuksia.
Tekoälyä hän pitää esimerkkinä teknologiasta, joka laajentaa pelikehityksen mahdollisuuksia, vaikka se tuo mukanaan eettisiä kysymyksiä.
Druckmannin mukaan kotona tehtävä liikkeentunnistus ja tekoäly vähentävät kustannuksia ja teknisiä esteitä, mahdollistaen rohkeampien projektien toteuttamisen ja tarinankerronnan rajojen laajentamisen peleissä.
Naughty Dogin seuraava peli saattaa määritellä uudelleen yleiset käsitykset pelaamisesta. Viime vuonna Druckmann vihjasi, että studio paljastaa seuraavan pelinsä lähempänä julkaisuaan tasapainottaakseen työ- ja vapaa-aikaa.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.