MindsEye-pelin kehittäjä Build a Rocket Boy on julkaissut toisen hotfix-päivityksen korjatakseen suorituskykyyn liittyviä ongelmia, kuten CPU-, GPU- ja muistin käyttöä.
Edinburghissa toimiva studio yrittää parantaa pelin tilannetta epäonnistuneen julkaisun jälkeen. Julkaisun jälkeen sosiaalinen media on täyttynyt videoista, joissa nähdään teknisiä ongelmia ja bugeja. Osa pelaajista on saanut hyvityksiä PlayStationilta, mikä on poikkeuksellista.
Metacriticin pistemäärä on PC:llä 36 ja PS5:llä vain 28, tehden pelistä vuoden tähän mennessä huonoiten arvostellun. Steamissa arvosteluista 37 % on positiivisia, ja yleisarvosana on ”Enimmäkseen kielteinen”.
Toinen hotfix-päivitys korjaa muun muassa ajoneuvojen syntymiseen, tekoälyn törmäyksiin ja tehtävävirheisiin liittyviä ongelmia. Päivitys parantaa pelin vakautta kaikilla alustoilla. Lisäksi PC-versioon lisättiin varoitus AMD-suoritinten käyttäjille, jotka eivät ole päivittäneet Windowsia suorituskykyparannusten osalta.
Näin peliä on kritisoitu
GameSpot kertoo arvostelussaan pelin olevan teknisesti ajoittain vakaa, mutta sisällöltään tylsä ja vanhanaikainen, eikä visuaalinen näyttävyys riitä pelastamaan sitä.
Digital Trends puolestaan kuvaa peliä sekavaksi ja keskeneräiseksi räiskintäpeliksi, jossa tekniset viat ja tylsät ajo-osuudet pilaavat kokonaisuuden. GamesRadar+ kritisoi MindsEye’ta tasapaksuksi ja bugien täyttämäksi, eikä tarina onnistu rakentamaan minkäänlaista tunneyhteyttä. The Guardian pitää peliä ideatasolla kiinnostavana, mutta vanhentunut toteutus ja toistuvat rakenteet heikentävät kokemusta merkittävästi. Push Square huomauttaa, että PS5-versio on saanut poikkeuksellisen huonot arvostelut ja käyttäjäpalaute on ollut niin negatiivista, että Sony on tarjonnut joillekin pelaajille hyvityksiä.