YouTube on jo vuosia ollut ainut videomedia, joka on tarjonnut sisällöntuottajille osan mainostuloistaan kaupallistamissopimuksen muodossa. Viimeaikaisten mainosboikottiongelmien vuoksi Twitch on nyt herännyt ja tuonut kumppanuusohjelman myös aloitteleville pelistriimaajille.
Twitch tarjoi kumppanuusohjelmaa aikaisemmin vain suurille kanaville, jonka vuoksi pienet striimaajat ovat joko tyytyneet YouTuben mainosrahoihin tai striimanneet täysin ilmaiseksi Twitchissa.
Nyt Twitch tarjoaa rahaa myös vähintään 50 tilaajaa ja 7 striimiä viimeisen 30 päivän aikana tehneille kanaville.
Myös YouTube muutti mainossopimuksensa sääntöjä aiempaa kireämmäksi. Jatkossa uudet YouTube-kanavat voivat hakea mainostulosopimusta vasta kun kanava on saanut yli 10 000 näyttökertaa.
Twitch tarkkailee sääntöjensä myötä, että kanavat ovat soveltuvia mainostarkoituksiin.
YouTube on nyt saanut ensimmäisen varteenotettavan kilpailijansa ja joutuu panostamaan omaan tuotteeseensa merkittävästi aikaisempaa enemmän. Tämä on hyvä asia sekä katsojille että sisällöntuottajille.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.