Ubisoft on ilmoittanut muuttavansa strategiaansa valmistaessaan ja julkaistessaan pelejä.
Siinä, missä yhtiö on pyrkinyt tähän mennessä saamaan markkinoille vuosittain 3–4 suurta AAA-peliä, aikoo se jatkossa julkaista myös korkealaatuisia free-to-play-moninpelejä, joissa on ostettavaa lisäsisältöä.
– AAA-pelien julkaisu ei ole enää nykyisin mikään mittari. Nyt merkkaavat muut asiat, joista esimerkkeinä ovat Just Dance ja Riders Republic, yhtiön talousjohtaja Frederick Duguet pajautti.
Ensimmäisenä suurena AAA-free-to-play-pelinä Ubisoft julkaisee Tom Clancy’s The Division: Heartland -pelin. Peli julkaistaan PlayStationille, Xboxille sekä PC:lle.
Ilmaiseksi pelattava tarkoittaa sitä, että koko kaveriporukka pääsee saman pelin äärelle. Kun yhdessä on kivaa, myös omaa pelaamista on kiva ehostaa lisäsisällöillä. Vaikka pelaaja ostaisi sisältöä peliin vain eurolla, on se merkittävää, sillä ilmaispeleissä pelaajia voi olla kymmeniä miljoonia. Fortnite ja Call of Duty: Warzone ovat osoittaneet, että konsepti toimii varsin tuottavasti.
Ubisoft ei kuitenkaan aio vähentää yksinpeliensä tuotantoa. Assassin’s Creedit ja muut tutut brändit jatkavat samalla linjalla jatkossakin. Seuraavaksi luvassa ovat ainakin Far Cry 6 ja Rainbow Six Quarantine, jotka julkaistaneen tosin vasta vuoden 2022 puolella.