Mainos
Cyberpunk 2077 -pelin liian aikainen julkaisu oli varoittava esimerkki siitä, että kuinka paljon kuluttajien äänellä todella on valtaa.

Pelejä julkaistaan aikaisin ja keskeneräisenä, sillä kvartaalitalous tukee yritysten kiivasta tuotejulkaisutahtia enemmän kuin asioiden rauhassa valmiiksi tekemistä.

Nyt Sony on lykännyt kaikessa hiljaisuudessa monen pelin julkaisua tuonnemmaksi, sillä pelit eivät ole olleetkaan vielä aivan julkaisuvalmiita. Cyberpunkin kohtaloon ei mikään firma halua nyt päätyä.

Mainos

Lisäksi PS5-konsoleiden saatavuus on pahasti kiven alla, joten kiirettä uusien pelien julkaisuun ei vielä ole.

Sonyn CES-katalogissa esillä olevien pelien uudet julkaisuajankohdat ovat:

  • Capcomin Pragmata (lykätty vuoteen 2023)
  • Square Enixin Project Athia (tammikuu 2022)
  • Stray (lokakuu 2021)
  • Kena: Bridge of Spirits (maaliskuu 2021)
  • Solar Ash (kesäkuu 2021)
  • Little Devil Inside (heinäkuu 2021)
  • Ghostwire Tokyo (lokakuu 2021)
  • Ratchet & Clank: Rift (jossain vaiheessa 2021)
  • Horizon Forbidden West (jossain vaiheessa 2021)

Vaikka monelle julkaisun siirtyminen onkin pettymys, on lopulta parempi, että kuluttajat voivat ostaa loppuun asti hiotun pelin kuin maksaa early access -tittelistä koko summan.

Mainos