Mainos
Activision väittää, että Call of Duty: Modern Warfare 3:ssa on ennätyksellinen pelaajien sitoutumisaste edeltäjiinsä verrattuna.

”Kiitos historiallisesta julkaisusta. Vain kaksi viikkoa pelissä, MWIII on jo nyt tehnyt ennätyksiä uuden Modern Warfare -trilogian korkeimmalla sitoutumisasteella!”, Activision tiedotti.

Julkaisijan mukaan pelissä on pelaajaa kohden kaiken kaikkiaan enemmän tunteja kuin vuoden 2019 Modern Warfaressa ja viime vuoden Modern Warfare 2:ssa.

Mainos

Se kutsui myös pelin Zombies-tilaa MW:n historian sitouttavimmaksi kolmanneksi tilaksi ja sanoi kampanjapelaajien käyttäneen”enemmän aikaa pelaajaa kohden MWIII:ssa kuin kahdessa edellisessä osassa.

Kampanja on kuitenkin puolet lyhyempi kuin aikaisempina vuosina, joten väite on hieman kyseenalainen. Lisäksi kampanja on saanut koko Call of Duty -pelisarjan historian huonoimmat arvosanat.

Sitoutumisaste ei kerro menestyksestä

Pelin sitoutumistilastoja enemmän kertoo se, mitä ei ole julkistettu – myyntiluvut ja saadut tulot.

Activision on perinteisesti ollut nopea julkaisemaan myyntilukuja, kun sarjan uudet tulokkaat ovat menestyneet suhteellisen hyvin, vaikka Modern Warfare 3:lla onkin kovat jalanjäljet.

Modern Warfare 2 ylitti miljardin dollarin myyntirajan kymmenessä päivässä, mikä teki siitä yhtiön mukaan pitkäaikaisen pelisarjan nopeimmin myyneen osan ja viime vuoden eniten voittoa tuottaneen viihdetapauksen.

Vaikka Modern Warfare 3:n myyntitietoja ei ole vielä paljon julkisesti saatavilla, fyysinen myynti sen julkaisuviikolla Isossa-Britanniassa laski 25 prosenttia edeltäjäänsä verrattuna.

Näyttää siltä, että uusimmalla Call of Dutyllä on erittäin sitoutunut pelaajakunta, vaikka se onkin suhteellisen pieni.

– Sitoutuminen on parempi mittari mittaamaan keskipitkän ja pitkän aikavälin tilaa sen jälkeen, kun olet saanut paljon pelaajia mukaan, Ubisoftin digitaalisen suunnittelun ja analytiikan päällikkö Sean Lama sanoi vastauksena tämänpäiväiseen ilmoitukseen.

”Useimmat moninpelit eivät selviä pienestä joukosta erittäin sitoutuneita pelaajia. Ei sillä, että CoDilla olisi vaikeuksia saada pelaajia sisään, mutta sitoutuminen julkaisuhetkellä ei kerro paljoa.”, tietää VGC:n artikkeli.

Uutta sisältöä tulossa

Activision vahvisti tänään myös, että Modern Warfare 3 Season 1 julkaistaan 6. joulukuuta.

Julkaisun yhteydessä se esittelee muun muassa kaksi upouutta 6v6-moninpelikarttaa (Meat ja Kreikka) sekä Warzonen täysin uuden Urzikstan-kartan.

Sledgehammer Games julkaisi eilen uuden Modern Warfare 3 -päivityksen ja järjestää 22.-27. marraskuuta Battle Pass XP-tapahtuman.

Mainos