AMD:n FidelityFX SR 2.0 -kuvanparannus saapui PC:lle ja se haastaa Nvidian

Mainos

AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 -nimihirviö, eli inhimillisemmin ilmaistuna FSR 2.0 on julkaistu avoimen datan lähdekoodina pelinkehittäjille ja se haastaa varsin konkreettisesti Nvidian DLSS -kuvanparannusalgoritmin.

FSR 2.0:n etuna on se, että se toimii kaikilla – AMD:n korttien lisäksi myös Nvidian vanhemmilla GTX-näytönohjaimilla. Esimerkiksi GTX1080-näytönohjain hyötyy nyt siitä, että peliä voidaan pelata pienellä resoluutiolla ja toistaa 4K-kuvalla siten, että tekoäly laskee pikselit edellisten kuvien pohjalta tarkaksi.

FSR 2.0 haastaa DLSS:n siinä, että resoluutio voi olla jopa 25 % toistettavasta resoluutiosta tai jopa alle sen. Eli pelin natiivi resoluutio voi olla raskaassa pelissä 1920×1080 ja sitä voidaan pelata 4K-resoluutiolla, joka näyttää 4K-resoluutiolta.

Mainos

Ensimmäinen peli, joka hyödyntään AMD:n toimintoa on Deathloop.

Oheinen DigitalFoundryn esittely kertoo enemmän teknologiasta heille, jotka haluavat ymmärtää kokonaiskuvan yksityiskohtineen.

Mainos