Mainos

B-leffojen nobody-näyttelijä-ohjaaja Joe Lynch pistää Salma Hayekin huoneistoon räiskimään päättömästi pahiksia. Leffa on kuin videopelin loppumaton cutscene, mutta jaksaako se viihdyttää?

Everly (Salma Hayek) on yksi japanilaismafia huorista, jotka ovat vankina newyorkilaispilvenpiirtäjän kuudennessa kerroksessa. Kun Everly joukkoraiskataan japsijengin bukkakepartyissa päättää nainen ryhtyä vastarannan kaijaksi ja tulittaa jokaisen vinosilmän seulaksi. Japanilaismafioosoja riittää kuitenkin loputtomasti haulikoineen ja sadistiekspertteineen Everlyn kiusaksi, eikä oma perhe ilokerrostalon ulkopuolellakaan ole turvassa.

Serbiassa, studio-olosuhteissa kuvattu pikkubudjetin räiskintäelokuva on jokaisen varhaisteinin unelmaleffa. Siinä on naiskauneutta (myös rumia naisia), aseita, veripalttuuta ja loputonta väkivaltaa pelityyliin. Juonikin siinä on, mutta se on yhdentekevä, väkivallan ollessa pääosissa.

Mainos

Leffa ei jaksa millään pitää voimakkaasti otteessaan, sillä typerät epäkohdat ja älytön juoni ovat ajjan haaskausta. Räiskintä on visuaalista ja väkivalta yksityiskohtaisen hauskaa, mutta siinä on koko leffan tarjonta. Miksi katsoa videopeliräiskintää, jos vaihtoehtona on pelaaminen tai paremmalla tarinalla varustettu elokuva?

Everlyn käsikirjoitus oli yksi 2010-luvun alkupuolen "käyttämättömistä helmistä", joka totta tosiaan olisi pitänyt jäädä käyttämättä.

BD ei sisällä ekstroja lainkaan, mutta mitäpä niissä olisi esiteltykään?