Codemasters ja EA Sports ovat paljastaneet suljetussa lehdistötilaisuudessa tulevan F1 24 -pelin uudet jutut, nipat ja puslat.
Ensimmäisenä pelistä paljastettiin fysiikan ja uudistetun ajotuntuman yksityiskohtia.
Tärkein uudistus Codemastersin mukaan on jousituksen kinematiikka, joka tuntuu erityisesti kurveissa ajettaessa. Lisäksi ajoneuvon aerodynamiikkaa ja korkeutta voi nyt säätä, jolla on valtava merkitys ajotuntumaan.
Myös rengasfysiikka on uusittu kokonaan. Renkaiden lämpenemisellä, radan lämpötilalla ja liukkaudella esimerkiksi sateella on uusi merkitys viime vuoden versioon nähden.
Autoa voi muutenkin tuunata aiempaa enemmän. Tähän asiaan on luvattu kertoa myöhemmin yksityiskohtia.
Koska Codemasters pyrkii aiempaa suurempaan realismiin, on suunnitteluun ja pelitestaamiseen otettu mukaan oikeita F1-autojen asiantuntijoita. Ajofysiikka ei kuitenkaan ole täysin simulaatiomainen, sillä Electronic Arts haluaa edelleen, että täysin nollakokemuksellakin voi päästä mukaan pelin imuun.
Ratti- ja ohjaintuntumat ovat fysiikkadevaajan mukaan hyvin samanlaisia ja erityisesti kilpailukykyisiä keskenään.
Tuhoutumismalli on sama kuin vuosi sitten. Autot eivät siis vieläkään voi haljeta kahtia, kuten BeamNG.drivessa.
F1 24 julkaistaan 31. toukokuuta konsoleille ja PC:lle, mutta sen ennakkoon ostaneet pääsevät pelaamaan jo 28.5.