Electronic Arts on antanut päivityksen EA Sports FC 24:n menestyksestä pelin julkaisukuukauden aikana.
Julkaisija ilmoitti viime toukokuussa, että se lopettaa lähes 30 vuotta kestäneen yhteistyön FIFA:n kanssa ja aikoo lanseerata uuden jalkapallobrändin, EA Sports FC:n.
Sarja debytoi syyskuussa EA Sports FC 24:llä, joka houkutteli ”yli 11,3 miljoonaa pelaajaa maailmanlaajuisesti, myös EA Playn kautta” ensimmäisen viikon aikana, yhtiö kertoi viime kuussa.
Keskiviikkona julkaistussa toisen vuosineljänneksen tulostiedotteessaan EA kertoi, että pelin maailmanlaajuisen julkaisun neljän ensimmäisen viikon aikana pelillä oli ”yli 14,5 miljoonaa aktiivista tiliä”.
EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson kommentoi tulosta sanomalla, että yhtiö on ”onnistuneesti lanseerannut EA Sports FC:n ja muuttanut yhden maailman suurimmista pelisarjoista tehokkaaksi, interaktiiviseksi alustaksi jalkapallofanien tulevaisuutta varten”.
– EA Sports FC:n menestyksekäs lanseeraus on merkittävä saavutus, Wilson lisäsi yhtiön tulosjulkistuksessa.
Pelaajat, jotka ovat kirjautuneet sisään EA Sports FC 24:ään tämän päivän loppuun mennessä, voivat lunastaa joulukuussa ilmaisen Erling Haaland -esineen Ultimate Teamissa.