Electronic Arts on paljastanut ensimmäiset tiedot tulevasta Battlefield-pelistä, jota kehitetään useilla yhtiön sisäisillä studioilla.
Battlefield-sarjan johdossa oleva Respawnin ja Infinity Wardin perustaja Vince Zampella kertoi IGN:lle, että uusi peli sijoittuu jälleen moderniin aikakauteen.
Ensimmäinen pelistä julkaistu konseptikuva vihjaa maalla, merellä ja ilmassa käytävään taisteluun. Zampellan mukaan peli palaa Battlefield 3:n ja 4:n aikakauden perusasioihin, joita monet pelaajat pitävät sarjan huippuhetkinä.
Battlefield 2042:ssa esitellyt 128 pelaajan taistelut ja erikoishahmot jäävät pois, ja sen sijaan peliin palautetaan perinteiset 64 pelaajan taistelut ja luokkajärjestelmä. Zampellan mukaan luokkajärjestelmä on sarjan ytimessä, ja kehitystiimi keskittyy suunnittelemaan tiiviitä ja hyvin toteutettuja taistelukenttiä.
EA ei ole vielä vahvistanut pelin julkaisuajankohtaa, mutta Zampella vihjasi, että ensi vuonna joillakin pelaajilla saattaa olla mahdollisuus testata peliä. Samalla EA pyrkii palauttamaan yhteisön luottamuksen sarjaan.
Pelin kehityksessä ovat mukana useat EA:n studiot, kuten DICE, Criterion, Ripple Effect ja Motive, joka tunnetaan Dead Spacen uusintaversiosta ja Star Wars: Squadronsista. Studion tavoitteena on luoda yhdistetty Battlefield-universumi, joka kattaa sekä monin- että yksinpelikokemuksia.
EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson kertoi toukokuussa, että pelin kehittämiseen on koottu sarjan historian suurin tiimi.