Mainos

PlayStation Insiderin mukaan entinen Sony Interactive Entertainmentin (SIE) johtaja Shuhei Yoshida kertoo vaikuttaneensa siihen, ettei alkuperäinen Gran Turismo epäonnistunut.

Pelin kehityksen alkuvaiheessa Kazunori Yamauchi halusi tehdä ajotuntumasta erittäin realistisen, mikä teki pelin ohjattavuudesta vaikean. Yoshida ehdotti pelattavuuden helpottamista, mutta Yamauchi ei ensin uskonut palautetta.

Myöhemmin noin 30 testipelaajaa kokeili peliä, ja kaikki epäonnistuivat ensimmäisessä mutkassa. Tämän jälkeen Yamauchi suostui muuttamaan pelin ajomallia helpommaksi. Näin syntyi PlayStation 1:n tunnettu Gran Turismo.

Mainos

Yoshidan mukaan hänen palautteellaan oli osansa pelin onnistumisessa. Yoshida erosi Sonylta tammikuussa 2025 oltuaan yhtiössä 31 vuotta ja toimittuaan mm. SIE Worldwide Studiosin johtajana vuosina 2008–2019.

Mainos