GTA V sai säteenseurannalla tuotetut heijastukset, mutta tehoste ei ole täydellinen

Mainos
Grand Theft Auto V sai PS5:lle ja Xbox Series X:lle säteenseurannalla, eli RTX:llä tuotetut aidot heijastukset.

Tämä mahdollistaa sen, että lasi-, muovi- ja metallipinnat käyttäytyvät aidosti ja peilaavat ympäristöään kuten oikeassa elämässä – ainakin osittain. Digital Foundryn uudessa syväanalyysissä (yllä) nimittäin nähdään myös, että tehoste ei ole täydellinen toisin kuin vaikkapa Marvel’s Spider-Manin PC-versiossa tai suomalaisessa Control-pelissä.

Kaiken kaikkiaan tehoste tuo kuitenkin oman realisminsa visuaalisuuteen, joka on enemmän kuin tervetullut uudistus. Tosin PC:lle tehostetta ei olla vielä lisätty, sillä Rockstar Games haluaa erityisesti saada PS5- ja Xbox Series -versioita kaupaksi – vaikkakin GTA V on kaikkien aikojen myydyin peli jo nyt.

Mainos

Alta näet myös Respawn.fi:n tekemän katsauksen säteenseurannalla varustettuun GTA femmaan:

Mainos
Edellinen artikkeliStallone toivoi, että seuraava leffa kuvattaisiin lämpimässä, mutta joutuikin vuoristoon – näin tehtiin Harlinin ohjaama ysärihitti Cliffhanger
Seuraava artikkeliResident Evil 4 Remake on aiempia remake-pelejä hillitympi käänteissään