Hideo Kojiman Death Stranding on DHL- ja Facebook-tykkäyssimulaattori – tästä on kyse

Mainos
Hideo Kojima on aikaisemmissa tilaisuuksissa mainostanut Death Stranding -pelinsä kertovan köysistä ja yhdistymisestä. Kansalaiset ovat olleet aivan äimänä, mistä pelissä oikein on kyse.

Eilen Kojima esitteli Death Stranding -peliä Tokyo Game Show -messuilla reilusti. Pitkällä gameplay-videolla nähtiin mm. stealth-toimintaa, pomotaistelu, matkailua prätkällä, Strand-systeemi sekä Monster Energy Drink -juomaa.

Pelissä on kyse siitä, että pelaajan tehtävänä on matkata Amerikan itärannikolta länsirannikolle, kytkeä samalla “virrat Amerikkaan” ja auttaa muita verkkopelaajia.

Mainos

Koska elämme verkkoaikaa, Death Stranding -pelissäkin valuuttana toimivat Facebook-tykkäykset. Kaikesta pelissä voi tykätä. Tykkäykset ovatkin yksi pelin ydinasia.

Kuten aikaisemmin on haukuttu, on Death Stranding todella DHL-simulaattori. Norman Reedusin voi tunkea täyteen paketteja, joka tekee päähenkilöstä ihmismuulin. Tehtävänä on kuljettaa näitä paketteja sitten paikasta toiseen, palkkioiden toivossa.

Paketit hidastavat päähenkilöä, mutta mitä enemmän postipaketteja toimittaa perille, sitä suurempi palkkio on luvassa. Heikki Malinenhan tämän jo tietääkin.

Pelin suurimpana haasteena on maasto. Pelin ympäristö yrittää kaikin keinoin saada uupunutta päähenkilöä lannistumaan. Onneksi Monster Energy Drink -tuotesijoittelu on yksi avain selviytymiseen. Ja kyllä, koska tahansa voi kusta vittumaiseen maastoon ja näyttää viholliselle pitkät.

Aseita ja moottoripyörää voidaan ihailla yllä olevalla videolla, jossa nähdään myös nyrkkitoimintaa sekä vanhaa kunnon kuristusta – jota ei kutsuta kuristamiseksi, vaan ‘binding with strand’ -harjoitteeksi.

Death Stranding julkaistaan yksinoikeudella PS4:lle 8. marraskuuta.