Mainos
Hitman 3 sai torstaina 20. tammikuuta odotetun VR-tuen PC:lle, kun pelin toisen vuoden kausi aloitettiin uusien sisältö- ja ominaisuuspäivitysten myötä.

PC VR -tuki oli erittäin odotettu, sillä se antoi hyvän maistiaisen loistavasta VR-hiippailusta jo PlayStation 4:llä. Toki PS VR:n rajoituksien vuoksi, peli näytti suhruiselta ja toimi miten sattuu.

Pelin kehittäjä IO Interactive lupaili videollaan, että PC VR tulee olemaan huikea. Sitä on viilattu siten, että molemmat kädet toimivat ja virtuaalinen maailma on immersiivinen ja huikea. Toisin kävi. Ensimmäisten palautteiden myötä Hitman 3:n PC VR -tukea on moitittu säälivin kommentein, joissa ihmetellään, miten sumuinen ja huonosti toimiva se on.

Mainos

– Juuri tällaiset suuret AAA-pelien epäonnistuneet VR-muunnokset ovat koko formaatin tappaja, sillä näitä ostetaan ja sitten joukolla petytään, summaa tubettaja Virtual Reality Oasis harmistuneena.

Samaa sanovat lähes kaikki VR-käyttäjät, Steamissa pelin VR-tuen äänestys ja Upload VR -pelimedia.

”Vaikka voit vihdoin liikuttaa Agent 47:n käsiä vapaasti, Hitman 3:n PC VR -tuki käyttää hyvin paljon DualShock 4 -säätimiä ja PSVR-seurantaa perustana. Tämä tarkoittaa, että et voi pitää esimerkiksi kahta esinettä kerralla, eikä peliä ole suunniteltu rohkaisemaan sinua fyysisesti kiertämään itseäsi liikkuaksesi ympäristöissä. Voit silti kääntyä paikallasi ympäri, mutta aina kun kamera leikkaa virtuaalisen näytön, homma kusee.

Sillä välin 47:n vartalo vääntyy kohti kasvojasi, ellet käytä sauvasta kääntöä. Oculus Touch -ohjaimilla pelatessa hänen kätensä näyttivät myös olevan alempana kuin missä pidin niitä, ja tämä teki tähtäämisestä todella vaikeaa.

Kahden käden tuki tarkoittaa myös vain sitä, että käsistäsi tarttuu isompiin aseisiin eräänlaisella magneettisella tavalla ja tarttuu automaattisesti kahvaan, kun siirrät sen lähelle, mikä tuntuu oudolta.

Ehkä suurin ongelma VR:ssä tällä hetkellä ovat kuitenkin virheet. Tarkemmin sanottuna en voinut pitää joitain esineitä, kuten kameraa tai veistä, kädessäni ilman, että se menisi täysin sekaisin. Käteni joko katosi kokonaan tai ampui sisään ja pois näkyvistä, mikä teki joidenkin esineiden käyttämisen mahdottomaksi.

Sama tapahtuu NPC:ille, kun ne kuristetaan – ne pohjimmiltaan alkavat hypätä sisään ja ulos olemassaolosta satunnaisista kulmista ennen kuin ne katoavat ilmaan.

Oli myös aikoja, jolloin kohdevalikkopainike ei näyttänyt toimivan, mikä jätti minut ahtaaseen paikkaan.”

Toivomme suuresti, että IO Interactive parantelee Hitman 3:n VR-tuen tämän päivän standardien mukaiseksi, sillä Hitman-trilogia olisi mitä loistavin leikkikenttä toimivassa VR-maailmassa.

Mainos