Mainos
Aina ajoittain VR-pelaamisen ja -viihteen kerrotaan tekevän hidasta kuolemaa. Pelikehittäjät hyödyntävät vain harvoin VR-ominaisuuksia ja pelikentällä nähdäänkin enemmän VR-indietuotantoja AAA-VR-pelien sijaan.

HTC Vive -blogipostauksessa läiskäistään epäilijöitä kasvoille ja kerrotaan, miten asian laita on HTC:n mielestä.

– VR ei todellakaan ole kuolemassa. Huonot myyntiluvut johtuvat tällä hetkellä siitä, että laitteet ovat loppu kaupoista. Tuotamme visiirejä niin paljon kuin pystymme.

Mainos

HTC:n julkaiseman piirakkakaavion mukaan HTC Vive on VR-visiirien markkinajohtaja 35,7 % prosentin osuudella. Samsung tulee perässä mobiili-VR-kakkuloillaan 18,9 % osuudellaan ja PS VR 12,6 % osuudellaan. Samsungin vetonaulana on alusta asti ollut VR-porno.

HTC kertoo, että VR:n suhteen ollaan vasta alussa.

– On vain ajan kysymys, milloin VR ponnahtaa todella suuresti. Kun kehittäjät ymmärtävät sen voiman peleissä, videoissa ja ohjelmistoissa, päästään kunnolla vauhtiin.