EA:n pelistudio, Dice on tuttu siitä, että sen ensimmäiset taipaleet uusien Battlefield-pelien kanssa ovat mutaiset.
Nyt Dice unohti tehdä joistain Battlefield 2042:n seinistä seiniä ja pelaajat hyödyntävät niitä piilopaikkoina.
Battlefield 2042 -pelin kartat ovat massiivisia. Tämä tehtiin 128 pelaajan vuoksi, mutta se loi luonnollisesti omat sivuvaikutuksensa. Ensinnäkin kartoissa on paljon kuollutta tilaa ja avoimia alueita, joissa ei ole suojaa, koska pelaajat matkustavat kaappauspisteiden välillä.
Tämä koon korostaminen on jättänyt karttojen reunat vähemmän yksityiskohtaisiksi. Reddit-käyttäjä Darktoothone havaitsi, että joillakin näistä alueista Dice on saattanut jopa laiminlyödä törmäyslaatikoiden lisäämistä. Tämä tarkoittaa periaatteessa sitä, että rakennukset eivät ole 3D-objekteja. Toisin sanoen pelaajat voivat käydä niiden läpi haluamallaan tavalla ikään kuin niitä ei todellakaan olisi olemassa.
Alla olevassa videossa voimme nähdä, että osa Hourglass-kartan pilvenpiirtäjistä on onttoja. Yksi ovela helikopterin lentäjä käytti sitä jopa piiloutuakseen ja odottaakseen automaattista korjausta:
Hourglass ei ole ainoa kartta, jossa tämä ongelma esityy. Joillakin Kaleidoskoopin pilvenpiirtäjillä on samanlaisia ongelmia.