Mainos
Grand Theft Auto -pelit ovat tulleet tunnetuiksi siitä, että ne parodioivat oikean maailman brändejä, asioita, trendejä ja ihmisiä.

Joulukuussa 2020 Rockstar kuitenkin esitteli kaksi todellista muotibrändiä, Civilist ja MISBHV, Grand Theft Auto Onlinelle osana The Cayo Perico Heist -kokonaisuutta. Yhteistyön ansiosta pelaajat voivat ostaa molempien merkkien vaatteita Los Santosin jälleenmyyjiltä GTA Onlinessa.

Take-Two-pomo Strauss Zelnick kertoi, että pelaajien ei pitäisi odottaa näkevänsä sarjassa todellisen maailman tuotemerkkejä tulevaisuudessa.

Mainos

“todellisten merkkien tuominen mukaan tarkoittaisi sitä, että niiden on todella oltava ikonisia ja sopia tuohon maailmaan”

– GTA:n maailma on kuvitteellinen maailma, joten todellisten merkkien tuominen mukaan tarkoittaisi sitä, että niiden on todella oltava ikonisia ja sopia tuohon maailmaan, hän sanoi.

– Se on hyvin luova päätös, jota Rockstar-tiimi ajaa. Se ei ole taloudellinen päätös. Hoidamme kaikkia yrityksiämme täällä pyrkiäksemme saamaan kuluttajat mukaansa, ja sitten uskomme, että kaupallistaminen huolehtii itsestään. Emme sisällyttäisi vain taloudelliseen mahdollisuuteen perustuvaa brändiä mihinkään nimikkeeseemme.

Zelnick sanoi, että muut franchising-sarjat, kuten Take-Twon NBA- ja PGA-sarjat, sopivat luonnollisemmin tuotemerkkien ja jopa suoran mainonnan esittämiseen.

– Kun osallistut näihin matseihin todellisessa maailmassa, sinulla on odotuksia näkeväsi mainostajia ja sponsoreita. Mutta sinulla ei todellakaan ole tätä odotusta Grand Theft Autossa, paitsi kuvitteellisten merkkien osalta. Joten todellisen kokemuksen tuominen sisään vaatii paljon ajattelua ja herkkyyttä kuluttajilta, ja uskon, että siitä Rockstar Games tunnetaan, Zelnick tarkensi.

Mainos
Edellinen artikkeliSuomen peliala juhlii ensi viikolla ennätysvuottaan
Seuraava artikkeliDying Light -studio Techland tekee seuraavaksi avoimen maailman fantasiaroolipelin