Mainos
Useat NBA-pelaajat ovat sosiaalisessa mediassa väittäneet, että heille on näytetty Call of Duty 2023 -nimikkeen demo.

Tapahtuma järjestetään osana NBA:n kesäliigaa, joka on parhaillaan käynnissä Las Vegasissa.

Instagramissa julkaistuissa ja myöhemmin Twitterissä jaetuissa kuvissa useat NBA-pelaajat nähdään istumassa PS5:n ääressä väitetysti pelaamassa peliä. On epäselvää, saivatko he julkaista näitä kuvia sosiaaliseen mediaan osana tapahtumaa.

Mainos

Tunnettu Call of Duty Twitter-tili CharlieINTEL on esittänyt, että pelaajat eivät päässeet pelaamaan uutta peliä, vaan heille näytettiin vain demo.

Myös uuden Call of Duty -logon sisältäviä bannereita on nähtävissä. Uutta franchising-logoa on esitelty brändin virallisilla kanavilla jo jonkin aikaa, mutta tämä saattaa viitata siihen, että uusi logo on esillä vuoden 2023 pelin kannessa.

Tämän vuoden Call of Duty -peliä vetää tiettävästi Sledgehammer, ja sitä valvoo Infinity Ward.

Bloombergin Jason Schreier kertoi, että Activisionin tavoitteena uudessa Call of Dutyssa on tehdä peli, joka tuntuu ”itsenäiseltä, täysihintaiselta julkaisulta ja myös Modern Warfare II:n jatkumolta”.

Modern Warfare 2:n karttoja ja moodeja kerrotaan myös siirrettävän, vaikka Schreier huomauttaa, että hänen puhuttelemansa tahot varoittivat, että suunnitelmat voivat muuttua uudelleen pelin suunniteltuun julkaisuun mennessä.

Mikäli NBA-tähdet ovat nähneet tulevan syksyn Call of Duty:n demon, tarkoittaa se sitä, että myös me muut tulemme näkemään pelistä ensisilmäyksen jonkin ajan kuluttua.

Viime vuonna ilmestynyt Call of Duty Modern Warfare 2 oli Activisionin mukaan sarjan historian myydyin. Modern Warfare 2 ylitti 800 miljoonan dollarin myynnin kolmen ensimmäisen päivän aikana, ja se ylitti miljardin dollarin rajan kymmenessä päivässä.

Näin se ylitti vuoden 2012 Black Ops 2:n ennätyksen, joka saavutti miljardin dollarin myynnin 15 päivässä.

Mainos